torsdag den 5. september 2013

Igang igen

Efter en meget lang pause med at skrive på denne blog, syntes jeg at jeg har fået lysten tilbage til at skrive. Det kommer nok ikke til at være hver gang jeg har været af sted men nogle gange om ugen kan det vel blive til.

Efter Göteborg ½ maraton har jeg været ramt af småskade og ikke fået noget flow i min træning. Jeg har presset mig selv for meget, med det resultat at jeg fik ondt i lår eller læg. Det resulteret i meget lidt løb i Juni og juli. Jeg fik gang i min træning her hjemme. Det var de øvelser som min fys havde givet mig for min lysken skade. Desuden fik Sofie og jeg meldt os ind i fys centeret på Københavnsvej. Vi kommer af sted cirka 2 gange om ugen, det må heller ikke være mindre.

Henover sommeren fik jeg løbet nogle flotte turen på Færøerne, men igen ikke meget. Det var helt klart det man kaldte trail løb. Der var massere af højde meter og ikke meget sti.

Efter ferien blev jeg enig med mig selv om at nok måtte starte fra bunden af igen. Det havde sine fordelen at jeg kunne løbe alle mine ture med fruen og det er nu engang hyggeligere.

Jeg fandt et program på nettet fra 0 til 21 km på 20 uger hvor vi løber 3-5 gange om ugen. Vi hoppede over den første uge som var noget der ligner 5 min gang, 1 min løb. Vi startede med 3 mins. løb og 2 mins gang, gange 3.

I dag har vi lige færdiggjort uge 5 og vi har løbet vores første tempo tur. 15 mins løb, 2 mins gang og 2 mins tempo.

Marie var til Svømning så jeg tog ud og løbe der. Musicon har fået genetableret deres 2.5 kms løberute derude, så det blev den jeg løb af. Hyggelig lille rundtur der godt kan anbefales selvom man godt kan løbe forkert. Det 15 minuter blev løbet i cirka 6 min/km eller lidt hurtigere. (Uret var sat på her og nu tid, svært at gennemskue hvor hurtigt man havde løbet), men tempo turen blev løbet i 5 min/km eller lidt hurtigere og så blev turen på 3 minuter fordi jeg ikke lige fik kigget på uret.

Da jeg kom hjem sad Lone og ventede på mig, hun ville have mig med ud og løbe, så en lille tur med hende blev det også til. Løb og tempo cirka 1 min/km langsommere end min, men fik jo også nappet den 2 gange.

Siden jeg sidst har skrevet ar jeg løbet DHL på 27:30, faktisk en helt ok tid, og lone og tøserne har været til Smuk kvinde løb her i Roskilde, Lone løb på 34 min og Sofie på 37 min (hun løber slet ikke). Marie løb/gik den på 55 min.

Min maratons debut er blevet udskudt til en gang næste år.

Ingen kommentarer: