fredag den 9. november 2012

Sightseeing i Roskilde

Børne skulle til svømning og så er der mulighed for en tur på lidt over 1 time. Det her var så i går torsdag.

Jeg havde fundet en rute på cirka 9 km på en ruteplanner, som så rigtig fornuftig ud.

Den gik ud til Darup idrætspark, langs jernbanen, ned til Roskilde Ring, forbi Sygehuset og rundt via Bymarken og så tilbage til Maglegårds badet igennem Musicon.

Langs banen er der åbenbart en grusvej igennem noget let skov, der havde jeg aldrig været før og den ende til min overraskelse ud ved jernbanen som skulle krydses uden overgang og på den anden side var der en låge med hængelås på. Så måtte man jo forcere hegn og hæk.

Desuden viste Ruteplannen at der var en sti ned til Roskilde Ring, det var der ikke. Der var et spor som man lige kunne se i mørket. Smattet var den selvfølgelig også, men er blevet lidt lige glad om mine sko blive våde eller ej, de skal jo bruges.

En tur rundt i Roskilde Ring i mørke var ret fedt, men skal vist snart have købt mig en løbevest.

Ingen andre overraskelse på turen, kom dog rundt i nogle villa kvarter som jeg ikke havde været i før.

Lige under 9 km og et ømst lår var hvad jeg fik ud af mine anstrengelser. Desuden rundede jeg 28 km på 6 dage, det tror jeg ikke jeg har prøvet før.

1 kommentar:

Trine s sagde ...

Det er jo også sjovt når der kommer lidt mere udfordring i løbet :) Prøver ofte nye ruter af, bare få at der skal ske lidt mere :)