tirsdag den 27. december 2011

Starter forfra

Der er flere ting som jeg har fundet ud af det sidste stykke tid. Det vigtigste er nok at jeg bliver nød til at have et fast program at løbe efter for ellers har jeg ikke et fast holde punkt.

Desuden har jeg vist brug for tempo løb og interval for at bygge konditionen og udholdenhed.

Derfor er jeg idag started på et nyt program, som gerne skulle holde mig til ilden og gøre mig klar til min halv marathon den 15. april og mit stafet løb den 9-10 juni.

Var ude og løbe en lille tur den 24. december med Sofie, jeg løb 4 km, hun løb gik 3 km. Hun vil gerne, men det er svært at få løb med hende ind i et allerede pakket program uden at jeg skal ud at løbe næste hver dag.

Var så ude og løbe idag. Det skulle være 500 meter i et 6.15+ tempo, 4 km i et 5.40-6.15 tempo og så 500 meter mere i det langsomme tempo.  Urets forudbestemte tempoer som er langsom jogging, jogging og hurtig jogging passer ikke helt med de tempoer som jeg skal løbe i, så skal lige finde ud af at indstille dem rigtigt. To af kilometerne forgik i et tempo der hed 5.40 og det var en del hurtigere end jeg havde regnet med og en del hurtigere end jeg bliver at løbe.

Så jeg var træt til sidst.

Ingen kommentarer: