mandag den 4. maj 2015

Asfalt kontra blødt underlag

I fredags var jeg ude på en hyggelig lille 15 km tur rundt i Roskilde, Trekroner og Himmelev. Hele turen var planlagt til at bestå af ren asfalt. Der var 2 grunde til det, den ene var at Lone syntes at jeg skal melde mig til København Maraton i Maj og da den foregår på asfalt, bliver jeg jo nød til at træne på asfalt. Den anden grund var at så kunne Lone følges med mig på sin cykel. Hun holder jo løbe pause på grund af problemer med sit knæ.

Turen i sig selv var ikke noget specielt, tempoet blev holdt i lidt over 6 min/km som er ok. Det er hurtigere end når jeg løber trail, men ruten var også rimelig flad. Kun 110 HM på hele turen. Syntes ikke mine ben var trætte og kunne sikkert godt have løbet videre.

Om søndagen skulle jeg så have løbet en 30 km tur i Boserup og jeg syntes det helt ok. Det meste af det foregik af de små stier som vi var vant til, med et par afstikkere ud af Sorte stien til Sankt Hans og ned til Kattinge Værk på den anden side af skove. Allerede ved de 13 km fik jeg ondt i lårene. De syrede simpelthen til. Lone var ude at gå med Molly i skoven og da jeg mødte hende efter 17 km bestemte jeg mig for at løbe tilbage til vores bil af en lille omvej, så turen i alt blev på 19 km.


Hvad der gjorde at lårene var ømme kan jeg kun gætte på, men en af mulighederne var den uvante tur om fredagen på asfalt som havde sat sig lårene. Jeg havde min racevest med, samt massere af energi, så jeg syntes ikke t jeg var drænet for energi. Det kan også være de 204 HM og de små stier som i dag havde valgt at drille.

Det var ikke vejret som kunne få skylden, det var pragtfuld løbe vejr.

Hvis jeg ikke komme ud på de 30+ km på lørdag, så er jeg ved at være i tvivl om jeg når at blive klar til 100 km til august. Tror jeg må bide i det sure æble og komme ned at gå hvis det er for hårdt og løbe/gå den distance som jeg skal ud på. Nu må lørdagens tur se.

Evt. følg mig på facebook på dette link https://www.facebook.com/quarling

Ingen kommentarer: