søndag den 10. maj 2015

Weekendens lange løb

Endnu en uge er gået og det er stadig ikke optimalt. Jeg kom ud at løbe en dejlig 15 km tur i Tirsdag, hvor jeg havde en masse overskud. Det hjælp selvfølgelig også at Lone ringede halvvejs igennem og vi lige snakkede i 5 minutter hvor pulsen kom ned. (Hun er væk i 3 dage på kursus)

Onsdag tog jeg til det spændende foredrag om energi indtag i Løberen i Rokilde, så der kom jeg selvfølgelig ikke ud at løbe.

Torsdag kom Lone hjem fra sit kursus, så der valgte jeg at blive hjemme for at snakke med hende inden vi skulle ned til mine forældre og spise aftensmad.

Lørdag skulle jeg ud på en god lang tur hvor benene virkelig skulle testes igennem. Min rute tog mig ud i Trekroner ad de velkendte stier og veje, derefter ad Ringvejen ud til Holbækvej, forbi rideskolen, ud af Sortestien, rundt i Boserup og sluttede af i Ro's Have, som er en lille hyggelig Cafe hvor Lone mødte mig med tørt varmt tøj. Der fik vi en kop kaffe og en kage.

Meningen var at jeg skulle løbe over 30 km, men da jeg løb igennem skellet imellem Boserup Skov og Sankt Hans område gik det op for mig at jeg slet ikke er nået så langt endnu.

For 2 uger sider løb jeg Vikingesporet og det gik faktisk rigtigt godt, de 21 km fik jeg klaret i god stil. Var desværre så træt i bene ugen efter at tirsdag turen kun blev på 7 km. Fredag løb jeg 15 km, men om søndagen var bene døden efter kun 19 km. faktisk var de trætte efter de første 13 km.

Ugen efter fik jeg løbet 15 km allerede om tirsdagen, men så heller ikke mere den uge.

Lørdag kom jeg så op på 25 km, bene var trætte ved de 20 km.

Mine lår begynder at syre til og istedet for at presse mig selv til at løbe de 30 km, må jeg indse at jeg kun er nået til 25 km. Det vil sige at jeg er 2 uger bagud i henhold til min løbe program. Om jeg får indhentet de 2 uger ved jeg ikke, men jeg har besluttet mig for at det heller ikke gør noget. Jeg skære den sidste lange 8 timers tur væk og nøjes med den på 7 timer.

Ingen kommentarer: