tirsdag den 19. maj 2015

Noget nyt

Jeg må indrømme at det ikke er meget der bliver skrevet på siden for tiden. Så en hurtig opdatering er nok på sin plads.

I sidste uge, nærmere betegnet tirsdag fik jeg løbet en tur som kun blev tracket ved hjælp af HM. Det var det skærm billed jeg startede turen på og turen endte først da jeg havde passeret 200 HM. Det gav 8 km løb. Jeg løb i cirkler og passerede på den måde 4 forskellige bakker, dog blev den hårdeste af dem passeret 2 gange, den første gang jeg løb runden. En runde med 2 gange mega stejl bakke var på 3.5 km.

Så en flok på et hjulet cykler som kørte i sporet, sejt.

Om torsdagen, blev det til en 10 km tempo tur i henholdsvis Grusgraven og Trekroner, det startede med at jeg bare skulle løbe en 13-15 km, men da tempoet naturligt var lidt højt, tænkte jeg at jeg lige så godt kunne sætte farten en anelse mere op og så korte den af.

Det endte med at jeg var kun 11 sekunder fra at slå min rekord på 10 km, som var sat på den flade Rute omkring DTU i Lyngby til Frost Cuppen. Var godt tilfreds med det. En gennemsnits puls på 155 betyder nok at jeg godt kunne have løbet hurtigere.

Søndag var det tid ti en lang tur, endnu engang tog den mig igennem Himmelev skov, Trekroner, Roskilde, Boserup Skov og Himmelev. Ruten er meget varigerene, både bakken i Himmelev Skov, alle lys krydsene igennem Roskilde for at komme ud til Boserup skov. Den dejlige natur i Boserup skov og så den lidt monotone tur fra Roskilde Havn og hjem.

Jeg havde fravalgt at tage vand med fordi det ikke var så varmt og jeg egentlig gerne ville løbe med den frihed ikke at skulle tænke på at indtage væske. Jeg havde dog mine Chews med fra 32Gi som jeg indtog en af efter hver 5 km. Her var jeg også nede og gå, fordi det nu


engang er nemmere at spise gående. Det gik fint ude vand. Det var dog heller ikke så varmt.

Det blev til 29 km.

I dag tirsdag blev det en morgen løbe tur, for første gang i mega vild lang tid. Jeg havde trætte ben og kroppen tog noget tid om at komme i gang. Men jeg skal i biffen i aften og har derfor ikke mulighed for at løbe her til aften og jeg kan ikke blive ved med at springe løbeture over.

Mit HRM rem blev ikke registreret, det syntes jeg egentlig var lidt mærkeligt, men jeg opdagede det først da turen på de 9 km næsten var forbi.

Kom også for sent på arbejde, så hvis jeg skal gentage kunststykket skal jeg nok en halv time tidligere op.

Skal siges at jeg syntes at ideen var bedre i går aftes en kl. lidt i 6 i morges. Kroppen skal nok vænne sig til det før det er godt. Desuden skal jeg meget tidligere op hvis jeg skal ud på de 15 km og så har jeg lige nu mine tvivl om jeg kan lave bakke træning, så tidligt på tom mave.

Ingen kommentarer: