fredag den 28. juli 2017

Vægten

Jeg kommer ikke udenom et lille indlæg om min vægt. Dem som har læst mine tidligere blogs ved at det er noget jeg kæmper med og er pisse dårlig til.

I år er der dog lidt godt nyt. Jeg startede med at tælle kalorier den 2. januar og det virkede. Jeg fik styr på mængde og type af mad jeg skulle spise for at holde kalorierne nede. Som sædvanligt blev jeg så fokuseret på hvad jeg proppede i munden at jeg nogle dage lå under 1200 kalorier, som er absolut minimum. Jeg skulle gerne ligge på 1500-1800 kalorier som er anbefalet for at tabe sig ½-1 kg om ugen.

Til sidste fik jeg styr på det og endte efter 4 måneder med at have tabt 10 kg. Jeg gik fra 109 kg til 99 kg. Fem kilo er desværre kommet på igen, 2 lige efter jeg stoppede min kost omlægning og de sidste 3 kg efter sommerferien.

Det betyder bare at jeg skal igang igen, inden jeg starter helt forfra.

Ingen kommentarer: