torsdag den 13. september 2012

Test tempo tur

Test og tempo er nok ikke lige to ord der passer sammen når man skal teste hvordan ens lår har det. Mit lår har ellers har det fint de sidste par dage og derfor ville jeg tage ud på en lille tur for at se hvordan det reagerede.

Da det var en kort tur, tog jeg mine minimalistiske sko på, de har åbenbart en tendens til at sætte fart i mig lige meget om jeg tænker op det eller ej. De første 700-800 meter var tiden cirka 5:27, et helt minut hurtigere end normalt.

Låret mærkede jeg intet til og derfor tænkte jeg om jeg kunne tvinge gennemsnitstiden ned under 5 minuter. Da den nåede 5:03 var jeg træt og stoppede. Jeg kunne helt sikkert godt have fået den det sidste stykke ned, men det ville være åndsvagt at presse låret yderligere.

Det blev til 1.5 km på 5:03 i snit.

Ingen kommentarer: