torsdag den 6. september 2012

Hvad går der lige galt

For 2 uger siden løb jeg en tur på 14 kilometer. Den tur gik faktisk fint og Søndagen efter var jeg ude på en lille tur på 3 km med familien. Det var en hygge tur i et meget lavt tempo. Både Sofie og Lone skal jo kunne følge med.

Ugen derefter var jeg bare træt når jeg kom hjem fra arbejde, jeg kunne ikke finde energi til at løbe eller tage til håndbold. Jeg fandt alt for nemt på undskyldninger for at undgå at løbe. Torsdagen tog fruen og jeg så på en mini ferie til Tallinn. Dernede fik jeg heller ikke løbet, men vi gik en hel del km, jeg tror vi fik rundet de 30 km.

Tirsdag kom vi så hjem igen og endnu engang blev håndbolden droppet. Onsdag forældre møde, men torsdag skulle jeg ud og løbe.

Det kom jeg også. Jeg nappede en tur til Fakta i Trekroner, der er 3.3 km hver vej. Sofie var med på cykel. Syntes turen var hård, jeg var træt i benene, fik aldrig rigtig meget fart på og sluttede turen i 6:47 som er meget langsom.

Vi handlede og så gik turen hjem igen. Så afstand, måske en smule mindrer hårdt, men stadig hårdt. To ugers pause tag åbenbart for hårdt på mig og endnu engang lærer jeg at det er Ris til egen røv at droppe løb i en længere periode.

Måske lærer jeg det en dag.

Vægt tabet skal igang nu, det er for meget at slæbe rundt på 106 kg, så nu prøver jeg at skrive ned alt hvad jeg spiser og drikke i løbet af en dag og det skulle gerne holdes under 2000 kalorier. Det skulle gerne gøre at jeg tabe cirka et halv kilo om ugen. Hvis jeg kan holde det, så burde det være muligt at komme under 100 kg inden årets udgang. Gerne mere.

Den app jeg har fundet på nettet er My Fitness Pal. Den har en del mad derinde og mulighed for at oprette flere. Både på dansk og engelsk.

Nu må vi se om det kan hjælpe mig.

Desuden har jeg købt mandler og nødder som en aften snak, man skal sikres sig at man ikke får for meget, men ellers er det et rigtigt godt alternativ til så meget andet.

Nu skal der sgu ske noget.

Ingen kommentarer: