mandag den 10. november 2014

Fart i skoene

Måske ikke lige Usain Bolt men alligevel overraskende hurtigt.

Nu skal jeg igang igen efter cirka 11 dages pause og jeg skal till at løbe som opvarmning til håndbold. I dag skulle det være 8 km i et helt almindeligt tempo som for mig er omkring 6:20 min/km. Jeg havde bestemt mig for ikke at kigge på tiden, men kun afstanden.

Turen var på asfalt inden i Roskilde by. Startede ved Himmelev hallen, løb ud til Frederiksborg vej. Op til Centrum, ud til Københavns vej og så ellers tilbage til hallen. Her kiggede jeg første gang på uret for jeg vidste godt at jeg ikke havde løbet langt nok så jeg skulle lige finde ud af hvor meget jeg manglede. 2 km som blev klaret med en ekstra lille sløjfe.

Jeg kunne godt mærke at jeg løb lidt hurtigere end jeg plejede, men gættede på at tiden ville ligge omkring de 6 min/km, så jeg blev en anelse overrasket da min gennemsnits tid lød på 5:32 min/km. De sidste 5 km var kun 50 sekunder fra min tidligere 5 km rekord.

Det føltes godt.

Resten af ugens program ser således ud:

Onsdag - 10 km fartleg
Torsdag - 10 km med cirka 400 HM
Lørdag - 15 km let løb
Søndag - 12 km let løb

Ialt 55 km

Det med vægt tabet går ikke så godt, er kun lige begyndt og er allerede 900 gram bagud. Det kan selvfølgelig hurtigt hentes, skal bare til at koncentrere mig.

Desuden skal jeg også til at få startet på nogle Core øvelse.

Ingen kommentarer: