torsdag den 13. november 2014

Hår elastikker

Hvad har hår elastikker med løb at gøre. Umiddelbart ingen ting, men på min tur i går gav det på en måde meget god mening at jeg havde 7 stykker med om det ene håndled.

Onsdagens løbetur var bakke træning. I alt skulle jeg løbe 400 HM, det svare til at løbe op af en af de 3 bakker vi har omkring den lille sø i Himmelev skov. Planen var at jeg ville løbe rundt om søen og forcere hver bakke når jeg kom til den. Når jeg havde været en runde rundt skulle jeg flytte en hår elastik fra den ene arm over til den anden. Når der så ikke var flere tilbage, så var jeg færdig. På den måde behøver jeg ikke at holde styr på hvor mange jeg havde været oppe af.

Et perfekt system syntes jeg selv. Dog gik der lidt ged i den, da jeg efter 2 ture rundt om søen lavede om på planen og nøjes med at løb op af den lange bakke, ned igen, løbe fladt 50 meter for at løbe op af bakken til rideskolen og tilbage igen. Det gjorde jo at mit elastik system blev lidt skævt da jeg skulle løbe op af en bakke 2 gange og den anden 1 gang før jeg kunne flytte en elastik. Næste gang tage jeg elastikker med til 2 ture og ikke 3.

Derfor hår elastikker med på løbeturen.

Turen foregik i mørke, så det var også den første tur med pandelampen, den gav et stille og roligt lys en 3 meter frem. Med højt musik i ørene og mindre sigtbarhed løb jeg rundt om søen. På en omgang fik jeg dog pulsen i vejret og det var ikke pga. bakkerne. Løb i mine egne tanker, pudselig var der en bevægelse i højre side som lige blev fanget af lyskeglen. Så det kun ud af øjenkrogen, men jeg fik det vildeste sjok. Det var et af de høje siv som bevægede sig i vinden.

Turen blev på 12 km, syntes egentlig at benene havde det ok, samt en fornuftig vejrtrækning indtil de sidste 3 ture op ad bakkerne. Så jeg er meget tilfreds med mit løb i går.

Dagens tur i dag blev kun på 7.5 km, da jeg havde sparet 2.5 km op efter ugens 2 første ture. Jeg har bestemt mig for at jeg ikke skal over de 55 km for hele ugen og det virkede fornuftigt at lave turen i dag kort. Desuden blev det ikke en temp tur for den havde jeg jo løbet i mandags.


Ingen kommentarer: