tirsdag den 10. februar 2015

LCHF livsstil

Sofie og jeg har bestemt os for at prøve at leve efter LCHF principperne. LCHF står for Low Carbs, HIgh Fat. I bund og grund betyder det at man skal holde sig for de normale brødtyper, ris, pasta og rodfrugter.

Vi har indtil videre fuldt den i 10 dage og for mig går det rigtigt godt, Sofie har syndet et par gangen, men i det store hele går det rigtigt godt for hende også.

Der er flere grunde til at jeg har lagt min kost om, men primært er det for at skifte til fedt forbrænding istedet for kulhydrat forbrænding. Det vil angiveligt hjælpe mig med mit mål om at løbe langt, da kroppen har flere kalorier fedt at forbrænde end kulhydrater.

Jeg skal dog lige igennem en 2-3 uge hvor energien er lidt lavere end jeg er vant til før der igen er fremgang at spore. Denne periode skifter kroppen til fedt forbrænder og skal vænne sig til det.

Jeg har fundet en side der giver mange gode ideer til LCHF opskrifter. Vi har allerede prøvet nogle stykke af. Siden er Madbanditten.dk

Oopsie, som er et stort hit allerede. I dag lavede jeg en variant med Kanel.
bare for at slå det fast så lever jeg ikke efter en striks LCHF livsstil der tror jeg at man skal være lidt mere fanatisk. Jeg har desuden aftalt med Sofie at en dag hver 14 dag er LCHF fri, det vil sige at der kan vi få lidt af det vi savner.

1 kommentar:

Michael sagde ...

Ak ja - den slags er jo nærmest en "videnskab" efterhånden ... idag er det ok at spise 'dét' - imorgen er det forbudt og i næste uge, fører det til den sikre død.

Lev nu! ;)