søndag den 8. juli 2012

Blå rute

Fredag den 6/7 tog jeg på endnu en løbetur i Bunken Klitplantage. Hjemmefra havde jeg bestemt mig for at løbe den blå rute.

Jeg tog afsted i små regnvejr imod Bunken Klitplantagen, starten af turen var den samme som sidst, men så drejede man fra og kom ud på nogle rigtige små snoret stier som jo er sjove at løbe på.

Men jeg havde ikke løbet langt før jeg fandt ud af hvorfor det var en klitplantage. Stien ændret karakter fra en rinlig fast løbe underlag til rent sand. Tungt dybt sand, så langt øjet rækkede. Jeg spekulerede over om jeg skulle vende om, men bestemte mig for at løbe videre. Hvor langt kan der være til stien blev fast igen.
Der var langt og turen blev krydret med nogle gode bakker som selvfølgelig også var rent sand. Visse steder og i kørte stræk var jeg heldig at der lig ekom et stykke hvor bunden var fast og der kom lidt fart på igen,
Dette var ikke en af dem. Det var hårdt og denne del af turen var cirka 2 km lang hvor farten kom helt ned på 8:31 min/km, anden km var på imponerende 8:18 min/km.

Jeg blev dog belønnet da jeg nåede toppen af klitterne med denne udsigt ud over Råbjerg Mile.
Da jeg kom ned fra denne Klit blev turen mere menneskelig, små græs stier og skovstier, som til tider endte ud i asfalteret veje. Der er en del asfalteret veje inde i denn plantage da hæren har store bunkere liggende som er læst og gemt væk fra nysgerrige blikke. Diverse våben må man gå ud fra.

Blå rute endte ud i Gul rute som jeg havde løbet for et par dage siden.

Den samlede længde blev på næsten 7.7 km på cirka 55 min.

En af de hårdere trænings ture som jeg har været på, men det føltes alligevel godt når man kommer hjem.

2 kommentarer:

Signe sagde ...

Det ser ud til at være en rigtig fin løberute:)

Unknown sagde ...

Bortset fra denne tunge del i sand var det en rigtig lækker løberute.