torsdag den 23. august 2012

Langsomt, men langt

Så kom jeg ud på 14 km på deres tur, det holdte hårdt, men hvis en lange tur ikke er længere end den sidste får man jo ikke noget ud af det. Ihvertifald til man når en hvis distance.

Ved de 10 km, kunne jeg igen mærke min ømhed i lysken og ikke langt tid efter begyndte det at gøre lidt ondt i ryggen.

Burde nok ikke løbe meget længere i en periode for lige at vænne kroppen til distancen, måske skulle man stille og roligt luske op på de 15 km. Jeg proppede jo 2 km på siden sidste uge og det er måske i overkanten.

Jeg huskede mit væskebælte i dag. Det er også et stykke tid siden at distancen har været planlagt til over 10 km. Jeg havde en snak med Thomas omkring at putte salt i vandet. En teske fuld per ½ liter. Syntes godt nok at det var salt og havde lyst til at drikke mere væske hver gang jeg havde taget en tur. Dog sveder jeg en del salt ud normalt så ideen er nok ikke så dårlig. Men det må være muligt at blande noget der smager bedre.

Jeg vandt vores Endomondo challenge om at først når 250 km.

2 kommentarer:

En snob sagde ...

Hej

Jeg har også tidligere været slave af væskebælte. Til at starte med kunne jeg dårligt løbe 10 km uden at drikke, nu kan jeg løbe 32 uden væske, hvis vejret ikke er for varmt. Dog var de 32 et forsøg, og ikke noget jeg normalt ville gøre endsige anbefale.

Men prøv engang at teste dig selv. Sørg for at din urin er helt klar, inden de påbegynder et løb. Med træning kan du pludseligt løbe en time uden væske og mentalt vinder du også meget på den konto.

Salt i vandet. Drop det!

Unknown sagde ...

Konklusionen med at droppe salt i vandet er jeg også selv kommet frem til, kan simpelthen ikke drikke det. Kan nu godt lide at få lidt væske på mine ture, så er ikke sikker på at jeg droppe det.