onsdag den 6. februar 2013

Meeep, meeep, vroooooom

Skulle have løbet min første tempo tur igår, men en blanding af sent hjem, dårligt vejr og diverse andre undskyldninger kom jeg ikke af sted.

I dag skulle jeg løbe med Sofie med de andre fra løbeklubben, men da Sofie var syg var det kun mig der skulle afsted. Så kunne jeg jo lige så godt tage min tempo tur her, de plejer at løbe det der passer med dagens plan som var 3 km tempo og 2 km roligt. Jeg løber jo normalt i et tempo der hedder 6.09 til 6.45 når jeg løber så jeg havde sat 3 tider op for mit løb.

Roligt løb  - 6:15-6:45
Alm løb     - 5:45-6:15
Tempo       - 5:15-5:45

Jeg syntes de tider ser fornuftigt ud i forhold til det jeg skulle kunne løbe, men efter dagens 6 km kan det være de skal modificeres lidt.

Tider så således ud:

0-1 km    - 5:20 (ok, inden for Tempo intervallet)
1-2 km    - 5:06 (Lidt for hurtigt)
2-3 km    - 4:55 (Meget for hurtigt)
3-4 km    - 6:24 (Perfekt roligt tempo, men gik også op af bakke)
4-5 km    - 5:44 (Skulle være roligt, ligger lige inden for Tempo)
5-6 km    - 5:51 (Igen roligt, men i den hurtige ende af alm løb)

Måske skal de bare alle sammen et halvt minut, hvis man også kigger på de 5:58 fra den lange tur i søndags. Den ligger dog spot on, så måske 15 sekunder ned og så være bedre til at sætte farten ned ved roligt løb.

Nye intervaller:

Roligt løb   - 6:00-6:30
Alm løb      - 5:30-6:00
Tempo        - 5:00-5:30
Supermand tempo - 0:00-5:00

Rammer dog stadig ved siden af. Det rolige løb kommer nok til at passe meget godt fremadrettet og alm løb burde jeg satser på til officielle løb.

Kom nok først ud og løbe med Lone på fredag og så en lang tur på Lørdag, slutter ugen af med en hygge dag til Løb for livet i Folkeparken med ungerne og Fasterlavn med dertil hørende udklædning og tøndeslagning.

Ingen kommentarer: