mandag den 18. februar 2013

Molsbjerge

For anden gang i min korte løbs karriere var vi på tur til Mols Bjerge. Kunne ikke lade være med at tænke på modsætningerne på denne tur i forhold til den for 1½ år siden. For halvanden år siden løb jeg 4 km i stegene hede med vores hund Penny. Denne gang løb jeg først 8 km med Sofie og derefter 11 km for mig selv i omkring 0 grader og sne. Samme dag som vi skulle hente vores nye hund Molly.

Vi skulle ud og løbe med ungerne og Lone. Lone's søster og hendes ældste skulle med. Vi havde i forvejen fundet en rute via Endomondo som lå ude omkring Trehøje. Den skulle være på omkring 6 km. Lidt skov løb og over heden. Efter 700 meter havde Sofie lyst til at give op fordi hun havde ondt i benene. Så skulle man ellers gang med en længere snak med hende imens de andre løb videre.

i kom igang igen, men da det var Lone der havde kortet gik der ikke lang tid for Sofie og jeg fik løbet forkert. Man må dog sige at udsigten i Mols Bjerge er til tider pragtfuld.

Det blev både til løb i skoven ad heste stier og veje og henover heden eller hvad de ny kalder den derover.
 
Da vi jo løb en anelse forkert endte turen med at være på 8.2 km som tog os cirka 1 time og 15 minuter. Det var jo en blanding af løb og går men i det store hele gik det faktisk rigtig godt og det var rigtigt hyggeligt.
 
Vi fik grinet lidt af de lidt mærklige by navne på de byer vu kom igennem som f.eks. Agri, Knebel og så var der lige Basballe som jeg selv passeret min egen løbetur.
 

Pigerne kørte hjem og vi havde aftalt at jeg løb hjem derudefra. Der skulle kun være en 12 km eller der omkring.

Igen skoven igen og ude over heden, jeg vidste jo sådan cirka hvad vej jeg skulle løbe og ellers brugte jeg maps funktionen på min telefon. Som sagt kom jeg igennem Basballe, Femmølle og til sidst Lyngsbæk strand hvor sommerhuset lå.

På vejen løb jeg igennem en lille privat skov og man ved at den er privat når der langs vejen ligger en lille privat familie gravsted.

Turen endte med at være på lidt længere en 11 km i kuperet terræn.


Ingen kommentarer: