søndag den 14. april 2013

Op og nedture

Det går ikke godt med mit løb, jeg kommer slet ikke ud på de lange ture, men lad os kigge lidt på de forskellige dage siden jeg sidst havde tid til at skrive.

Tirsdag den 9. april
Skulle spille sommer turneringen med oldboys holdet. En hjemme kamp imod Virum. Jeg fik spillet 39 minutter af de 40 minutter som kampen vare, det er jo sommerturneringen og Oldboys kamp. Vi vandt og jeg mærkede intet til lår og lyske.

Onsdag den 10. april
Endelig fik jeg fruen med og løbe med HVG. Holdet der løber fra Himmelev skole og ud på nogle små ture. Vi fik løbet den lille på 2.5 km. Derefter lavede vi lidt interval træning på fodbold banen. Her mærkede jeg lidt til låret og det samme gjorde sig gældende da vi luntede stille og roligt rundt om skolen til sidst. Håbede på at det gik i sig selv når det nu ikke drejede sig om en længere tur.

Torsdag den 11. april
Jeg havde tilmeldt mig et arrangement som var lavet af Løberen i samarbejde med Andreas Carlsen som er en ung Ultra løber som har lavet en dokumentar film om hans løb i 2012.

Vi mødtes ved Hvalsø hallen for at starte med en lille løbetur, jeg vil gætte på at cirka halvdelen af de tilmeldte havde taget imod invitationen til at løbe en lille social tur først. Så vi var vel 35 personer, kvinder og mænd, børn og voksne.

Efter en kort introduktion fra Andreas, hvor det vigtigste var at vi ikke ville blive efterladt. Vi ville starte med at løbe en lille km ud til skoven hvor Andreas ville stå med en masse Salomon sko som folk så kunne løbe en lille tur i. Der var selvfølgelig ikke nogle i min størrelse.


Den første km foregik i et højere tempo en jeg normalt løbe mine daglige ture på og alligevel lå jeg sidst.

Vi fulgtes med de 2 guider fra Løberen som skulle søge for at vi alle kom hjem. Tempoet var stadig højt dog var der et par stykker der heller ikke kunne følge med. Allerede på den første rundstrækning begyndte det at gøre ondt i låret.


De stoppede efter en 1.5 km for at få samling på flokken og igen efter 3 km af turen i skoven. Hyggelig lille rundtur i skoven ved Hvalsø sluttede efter 5.5 km og vi var endnu engang ved bilen hvor folk byttede tilbage til deres egne sko.


Hjem mod hallen og et dejligt brudebad. Jeg ventede til de første var færdige da der næsten ikke kunne være flere i omklædnings rummet.

Min lysken og lår havde det ikke godt.

Klokken 19 var der pizza i Hvalsø Bio og der blev slæbt rigeligt ind imens dem der ikke havde været med ude og løbe kom dryssende.

Den næste del af programmet var en film som Andreas havde lavet i fælleskab med en fotograf. Den varede en lille time og kom rundt omkring hans træning og tanker om deltagelsen i 2 store Ultra løb. Western states 100 miles of Spartalon som er på 246 km. Jeg vil ikke røbe noget om hvordan det gik ham, men filmen er utrolig underholdende hvis man interessere sig for denne type løb.

Efterfølgende holdte Andreas et foredrag hvor han fortalte hvad om hvad han mente det krævede for at blive Ultra løber, derefter var der spørgsmål.

I det store hele var det et rigtig godt arrangement.

Jeg holdte så løbe pause indtil søndag hvor der var aprilsnar løb i folkeparken. Man skulle have nattøj på for at få en chance for at vinde ekstra præmier. Vi vandt en æske chokolade og det kan man jo altid bruge.

Om aften havde jeg sagt ja til at spille kval kamp til kvalifikations rækken for 2. holdet. Var lidt spændt på hvordan benene havde det. Jeg spillede vel omkring 30 minutter på fuld hammer uden at mærke noget som helst til det.

Jeg har dog booket en tid hos en sports fys i Ballerup på Tirsdag, nu skal jeg hører hva han har at sige til det. Det kommer jo og går som det har lyst til.


Ingen kommentarer: