tirsdag den 16. april 2013

Skade og terror

Jeg vidste det nok allerede, men jeg har en mindre skadet i lysken.

Jeg var til fys i Ballerup i dag og jeg blev gennemtestet. Hoved problemet var min lysken, han mente ikke at det var så seriøst endnu så det var jo godt.

Grunden til skaden regnede han med var mange ting. Mine ene par sko uden så meget støtte kunne være et problem, da jeg er platfodet. Manglende muskler og stabilitet i knæet. Låret var ikke trænet nok og så var der hele mit core område som nok også skulle styrkes.

Så for at korte det ned, så er min krop ikke tunet godt nok til løb endnu, især ikke de lange ture.

Løsning: Øvelser som skulle styrke benene ved hjælp af en stor fitness bold. De øvelser skal laves dagligt og vil have en god effekt for lysken. Desuden vil det ikke skade at begynde at styrke træne resten af kroppen.

Løb, hver 4 dage og kun til det punkt hvor det ikke gør ondt.

Det positive, hver anden løbetur kan jo klares med fruen, det er jo hyggeligt. Fitness centeret, Sofie har sagt hun har lyst til at prøve det, så der melde vi os ind og smutter derned sammen.

Om en måned skal jeg løbe mit andet ½ maraton. De skal jeg nok klare.

Dog har jeg det ikke hårdt. Det er grotesk at en international sports begivenhed som Boston Maraton, som samler mennesker fra hele verden, med forskellig religioner skal blive offer for en terrorist aktion som indtil videre har kostet 3 mennesker livet. Endnu en begivenhed som ryster verden. Endnu en gang en begivenhed som trods alt bringer folk sammen imod et fælles mål.

Dette må ikke skade friheden ved at løbe, et fællesskab som man kan have med alle type mennesker, en oplevelse man deler med mange med mennesker.

Min tanker går til ofrene og deres pårørende.

Ingen kommentarer: