fredag den 20. juni 2014

langt-regn-rekord

I weekenden skal jeg løbe Warrior Dash og derfor havde jeg planlagt at løbe min lange tur Torsdag. Jeg regnede med at det ville blive hårdt så målsætningen var minimum 15 km, men gerne nærmere de 20 km og hvis muligt endnu en halv maraton.

Jeg kom af sted sammen med Lone som skulle løbe en lille tur på 3 km, men så var jeg jo kommet ud af døren. Efter 1.5 km begyndte det at pisse nede og jeg fortsatte i regnen og blev gennemblødt da det først stoppede da jeg nåede de 9 km. Mine hørertelefoner sidder ikke rigtigt godt fast når det regner, de glider stille og roligt ud.

Jeg ville løbe ud til Hedeland og så hjem igen og jeg syntes at det så ud som at man kunne skyde genvej igennem grusgraven i Hedeland når jeg skulle hjem. Det kunne man ikke. Faktisk er der ingen genveje ud af Hedeland alle veje fører tilbage til Rideklubben, som er det sted man kommer ind i området fra Københavns vej.

Så efter at have løbet forkert et par gange derude endte min tur med at blive rigtig lang. Da jeg nåede til Trekroner station var jeg ude på 22 km og havde ikke meget tilbage, så jeg ringede efter Lone som hentede mig derude. De 5 minutter som det tog hende at komme derud begyndte jeg at fryse helt vildt. Heldigvis havde Lone en ekstra trøje med til mig.

Men udover det så begyndte solen at skinne da jeg løb ude i Hedeland og turen endte med at blive en dejlig en af slagsen, hvor jeg tilmed slog min rekord vedrørende længste distance løber med hele 300 meter, så nu hedder den 22 km.

Jeg har løbet 5 halv maraton i år, 2 i løbet af de sidste 5 dage og ialt 53 km på de 3 dage. Det er rimeligt sejt hvis jeg selv skal sige det. Først på torsdag skal jeg løbe langt igen og hele den uge er faktisk en restitutions uge.

God weekend.

Ingen kommentarer: