tirsdag den 3. juni 2014

Juni måneder er startet

Så kom jeg også i gang med at løbe her i Juni måned. Jeg har holdt lidt pause både p.g.a. min lysken skade, men også p.g.a. travlhed. Den sidste undskyldning er lidt tynd, man skal altid finde tid til at løbe, bare en lille tur.

Tilbage til dagens træning, trænings planen sagde 3 gange 10 minutters tempo tur med 1 minuts rolig tur imellem og 10 minutter opvarmning og af jog.

De første 10 minutters tempo gik rigtigt godt og blev løbet i 5:33, jeg valgte dog at gå i det ene minut imellem tempo turene. Den næste løb jeg i 5:34, men begyndte at mærke en ømhed i lysken da jeg manglede cirka 3 minutter. Så allerede der bestemte jeg mig for at droppe den sidste tempo tur og begynde at løbe hjem. Det gjorde jeg så ikke alligevel. Tænkte at jeg hellere måtte spare lysken mest muligt.

Det blev til i alt 6.6 km løb, næsten ude at mærke noget til lysken og det er jo godt.

Gade vide om man belaster et skadet område mere ved at presse sig selv mere. Det gør et jo nok og hvis man ser tilbage på dagens træning burde jeg nok bare have taget den med ro og ser om jeg kunne have løbet alle 52 minutter i roligt tempo.

Nu er der rolig tempo tur torsdag på 7.2 km og umiddelbart på 18 km på lørdag (så langt bliver det nok ikke)

Ingen kommentarer: