tirsdag den 15. juli 2014

LCHF og lidt løb

Hvis vi ser bort fra mine weekends ture, så skal Lone og jeg stort set løbe de samme ture. Det vil sige at vi lige kan fedte distance til så det passer. F.eks. i dag skulle Lone løbe 40:50 min og jeg skulle løbe 45 minutters tempo tur. Derfor passede det jo med at Lone øgede længden af hendes tur så det passede med min.

Turen gik i et fint tempo som lå på cirka de 6:03 min/km i de 45 minutter og på 6:22 min/km på de 10 minutters opvarmning og nedjogning. Lidt ømme ben igen i dag, men heldigvis ikke så slemt.

Lone slog sin 10 km rekord med 1 minut og 30 sekunder, godt gået.

Jeg følger en blog som hedder Ultrarun.com, hvor man for tiden kan spørge Christian om alt hvad der har med Ultrarun at gøre og han vil svare på det. Der kommer nogle interesse emner frem. Jeg spurgte om kosten når man træner de lange distancer og der nævner han LCHF som er med til at man øger fedt forbrændingen og derved spare på Kulhydraterne. Samtidigt nævner han også nogle tal på hvor meget Protein og Kulhydrater man må indtage per dag. Jeg syntes det kan være lidt svært at overskue som nybegynder og derfor var jeg glad for at se et link på Facebook til en blog som beskriver mere detaljeret hvad man må spise og hvad man skal holde sig fra, den er skrevet af Thomas Rosenstand, endnu engang meget interessant læsestof.

Nu skal man bare finde motivationen til at teste dette i 3 måneders tid og hvis det virker så skal man jo bare fortsætte.

Ingen kommentarer: