onsdag den 9. juli 2014

Festivals pause

Så har jeg været på Roskilde Festivalen i en uge sammen med Lone. Vi havde en tjans derude hvor vi arbejdede i Frikadelle boden for Vigges Venner. Det var 32 timer i fuld fart med massere at lave. Nok til at vi var ømme i kroppen diverse led, det var nok til at vi fravalgte at løbe hele sidste uge.

Syntes det var den rigtige beslutning og ærgre mig slet ikke over at vi ikke kom af sted. Jeg havde det dog i tankerne både torsdag og lørdag, men det blev ikke til mere.

Tirsdag skulle så være dagen hvor vi skulle af sted, men med den hede som var væltet ind over Roskilde orkede vi ikke at komme af sted og i stedet for bestemte vi os for at prøve at løbe en tidlig morgen før vi skulle af sted på arbejde. Det skulle vi så onsdag morgen hvor vækkeuret blev sat en ½ time før normalt.

Vi kom i løbetøjet og begyndte at løbe derudaf. I dag skulle vi begge løbe 3*10 minutters tempo tur og vi havde fundet et tempo som gerne skulle passe til os begge to. Det vil sige i disse intervaller:

0-10 minutter : 6,20-6,40
10-20 minutter : 5,40-6,00
20-21 minutter : 6,20-6,40
21-31 minutter : 5,40-6,00
31-32 minutter : 6,20-6,40
32-42 minutter : 5,40-6,00
42-52 minutter : 6,20-6,40

Mit ur kan heldigvis sættes op til disse tempo zoner så det giver os besked hvis vi løber for langsomt eller for hurtigt.

Vi havde lidt tunge ben til at starte med, men til sidst ramte vi tempoet. Vi har en fast ruten til denne tur, som er den lange tur rundt i Himmelev Skov efterfulgt af turen rundt om de 2 søer for at slutte af med at løbe ned til den lille sø og så hjem. Det er lidt over 8 km, som turen normalt tager.

Det hårde ved denne tur er at de første 10 minutters tempo, lige i slutningen, ender ved den stejle, stejle og lange bakke som virkelig tapper en for kræfter. Det passer altid med at man er halvvejs eller næsten oppe inde tempo turen er forbi.

Vi kom heldigvis begge godt igennem hele træningen, men det er ikke noget ville være en vane altså det med en morgen løbe tur før man skal på arbejde. Jeg er ikke morgen menneske og bryde mig ikke om at stå op kl. 5:30.

Så er der lidt over 2 måneder til Lone helst gerne skulle have sin ½ Maraton debut og 2½ månede til jeg skal have min Maraton debut. Der kommer en del kilometer i benene det næste stykke tid.

Ingen kommentarer: