søndag den 27. juli 2014

Skagen - Bunkeren Klitplantage

Lad os bare sig med det samme at vi er skuffet over at løbe i Bunkeren Klitplantage. Måske fordi at vi skulle ude på vores lange tur og derfor ikke kunne nappe alle de små stier som for det meste bestod af sand. Der er dog ikke mange skov stier, de fleste af vejene er asfalteret og meget lige og lange. Det er jo nok fordi området er fyldt med bunkere som man skal kunne komme ind til på en nem måde.

Vi fandt ud af at det kort over ture var forældet da Skov og Naturstyrelsen er ved at lave ruterne om så det kun er den gule og blå der er tilbage. Det er et lille problem når vi prøvede at løbe efter den grønne og røde. Vi løb forkert op til flere gange og derfor blev de første 10 km en rodet affære.

Vi løb igen om morgenen, eller cirka kl. 9 da ungerne først skulle stå op så det kunne holde øje med vores hund. Morgenmaden bestod af en banan og lidt væske. Desuden havde vi blandet lidt energi drik til mit væske bælte og fyldt en ½ liters flaske op. Jeg havde også 3 salt tabletter med.

Som sagt så var de første 10 kilometer en rodet omgang med flere stop hvor vi skulle kigge på et kort. Desuden kom vi ud på noget trail med en masse sand. Efter det bestemte vi os for at holde os til den gule rute som var afmærket. Den var på 3.5 km og det passede næsten med de sidste kilometer som Lone skulle løbe så hun rundede de 14 km. Hun var træt da vi kom tilbage til teltet.

Her fik jeg nok 10 minutters hvil i mens jeg genopfyldte mit væske bælte. De sidste 10 kilometer skulle bare overstås. Jeg følte ellers at benene var rimlige friske, men tanke om at løbe af de kedelige asfalteret veje hvor der desuden ikke var meget skygge, tog lidt af gejsten ud af mig.

Jeg kom dog hjem efter 24 kilometer hvor de sidste 3 var en drøj omgang. Jeg skulle også have været ude på 25, men jeg orkede ikke at løbe længere. Det var dog en forbedring af min sidste afstands rekord med cirka 1.7 km. Syntes dog der er langt til de 42 km.

Ingen kommentarer: