lørdag den 19. juli 2014

Sommerferie - ny distance rekord

Så er anden del af vores sommerferie startet og derfor kan jeg ikke love at jeg skrive så meget på bloggen de næste to uger.

Vores løbe tur i dag skulle være lang. For mit vedkommende skulle den minimum være en halv maraton og Lone skulle ud på 13 km. Vi viste at dagen i dag ville blive varm og derfor havde vi planlagt at vi skulle af sted cirka kl. 10.

På sådan en tur skal jeg huske en del ting. Udover standard tingene som løbe tøj og sko, skal jeg bruge et hiv af min astma spray (Lægens ordre), noget tape på brystvorterne (som ikke blev siddende), Musik i ørerne på den del af turen som jeg skulle løbe alene, væske bælte på grund af afstanden og varmen og mit nye indkøb salt tabletter som jeg vil til at bruge på de lange ture. Til den har jeg købt en salt dispenser hvor der kan være 3 i.

Salt tabletterne kan købes hos Ultrarun og hedder Salt stick caps og salt dispenser kan få samme sted. Man skal dog lige huske at putte dem i med den grønne del op for ellers deler den sig når man skal have dem ud. Så meget lærte jeg da i dag på min tur.

Planen var at jeg skulle løbe hjemmefra og ned til havnen hvor Lone så ville møde mig, hun var lidt forsinket så jeg fik lidt vand dernede. Derfra løb vi ud i Boserup skov hvor vi tog en drikke pause da jeg havde løbet i en time. Da det var så varmt valgte vi at gå et par minutter imens vi drak lidt væske og tog begge en salt pille. Ved den 3 parkerings plads fik jeg fyldt vand på igen i cafeen inden vi løb videre.

Vi holdte vand pause efter 1½ times løb og igen ved havnen, hvor jeg fyldte vand dunkene op igen og tog min sidste salt pille. Lone var mærket af varmen, så hun var løbet tør for kræfter, men fik alligevel løbet 13.3 km.

Jeg løb videre hjemad og tog en drikkepause ved cirka 19 km, samme sted hvor jeg skulle beslutte hvad vej jeg skulle løbe for at komme over 21.1 km. Jeg var godt brugt på dette tidspunkt, men  ½ maraton distancen skulle nås. Jeg løb derfor ud til Krudthuset i Vedelev og vendte næsen hjemad. Jeg drak mit sidste vand ved 21.1 km og besluttede at kæmpe mig til en ny distance rekord på 22.3 km.

Tempoet var lavt både på grund af varmen og trail turen i Boserup skov.

I morgen tager vi på Ferie, første stop Silkeborg hvor der nok skulle være mulighed for nogle smukke ture i nye omgivelser. Derefter videre til Skagen hvor jeg ved at der er flot at løbe.

Ingen kommentarer: