fredag den 5. september 2014

Smuk kvinde løb 2014 - Roskilde

Så er der igen blevet løbet for lidt i forhold til hvad jeg havde håbet på.

Weekenden forsvandt i travlhed, skulle have løbet søndag, men så ringede de fra arbejdet og det blev til 6 timers arbejde i stedet for. Så var planen at jeg skulle af sted Tirsdag, men havde lige glemt at mine 3 tøser var tilmeldt Smuk kvinde løb i Roskilde og dem skulle jeg ned og heppe på. De støtter mig, så selvfølgelig støtter jeg også dem.

Onsdag kom jeg så af sted på en lille 17.5 km’s tur som ikke gik som jeg havde håbet på, især da den skulle have været på de 21 km. De første par kilometer var jeg øm i forskellige ben muskler, men det forsvandt da jeg blev varm. Ruten gik hjemmefra og ud i Boserup skov. Flere gange ramte jeg det rigtige tempo hvor det hele bare føltes godt. Dette kunne hænge sammen med at jeg løb i mit ynglings element, nemlig skoven.

Jeg ramte asfalten igen og en lang bakke syrede jeg helt til og mærkede til ømheden i lårene. Jeg måtte indse at det ikke kunne blive til de 21 km hvis jeg bare ville kunne gå normalt dagen efter. Jeg kortede turen af og løb hjem. Jeg fik da rundet de 17 km.

Smuk kvinde løbet med start ved Vikingskibs museumet i Roskilde var en anerledes succes for mine 3 piger. Lone skulle løbe 10 km og pigerne 5 km. Ruten foregår langs fjorden og ude i Boserup skov og det alene gør det til en smuk oplevelse.

Lone forbedrede sin 10 km tid og det var selvom hun havde løbet 7 km tidligere på dagen. Grunden til dette var at jeg var sikker på at det først var næste tirsdag at det skulle løbes, så hun tog ud på sin normale tur, som heldigvis førte hende forbi Roskilde havn hvor hun kunne se at de var ved at gøre klar til løbet. Hun spurgte dem der gik der og de kunne fortælle hende at det var Smuk Kvinde løbet. Så valgte hun at løbe hjem igen, for at løbe lidt senere på aftenen.

Sofie leverede den flotteste indsats da hun for første gang løb alle 5 km i et træk og kom i mål 5 minutter hurtigere end hendes tidligere bedste 5 km tid. Tiden var på 32 minutter og 26 sekunder som er suverænt godt gået af en pige på 14 år som overhoved ikke løbe træner. Jeg er en stolt far.

Marie valgte sin klassiske gå/løbe stil, alligevel løb hun 5 minutter hurtigere end sidste år, tiden er dog ikke imponerende, 50 minutter. Jeg er bare glad for at hun gider at deltage uden pres fra mig.


Lone havde lavet sandwich som vi hyggede med efter løbet. Desværre vandt vi ikke nogle af de flotte lodtræknings præmier. Pigerne gik dog hjem med hver deres flotte sponsor poser med massere af forskellige prøver. Desuden fik de en flot lyserød løbstrøje.

Ingen kommentarer: