søndag den 3. marts 2013

Frost cup 5.afd., Herlev

Sidste afdeling af Frost Cup skulle løbes i dag og lad os bare med det sammme slå fast at 2 ugers pause og en bytur hvor der ikke blev sparet på drikkevarerne, to dage før man skal ud og løbe 10 km er ikke den bedste blanding.

Vejret var næsten perfekt, en anelse vind gjorde det lidt kulørt når man stod stille, men det var ikke nok til at tage fornøjelsen ved en solrig dag fra os. Både Sofie og Lone var med for at løbe 5 km. Ruten var flad og fast (asfalt og fliser), så der var en chance for at sætte farten lidt op.

Hver omgang var på 2.5 km og det gør jo at man nemmere kan huske hvor lang der er før man er færdig. Det gjorde en forskel på den sidste runde da jeg fik sat farten lidt op.

1. omgang 14.24
2. omgang 14:36
3. omgang 14:36
4. omgang 13:52

Om det blev ny rekord på distancen kan jeg faktisk ikke rigtig finde ud af, men det er tæt på. 57:28 ifølge den officielle tid og 57:59 ifølge mit eget ur.

Det var rigtig mange gode præmier som der blev trukket lod om og så havde Herlev løberne sørget for 20 bradepander med kager, som kunne nydes med Peter Larsen kaffe, vand, energi drik eller Knor suppe. Desværre vandt vi ikke noget, kunne ellers godt have brugt et par Inov8 sko.

Sofie fik gennemført i en tid omkring de 41 min. og Lone i omkring 34 min. Begge 2 godkendt og begge to i en blanding af løb og gang. Der er 2½ månede til Femina løbet, det skal de nok nå.

Om 2 uger skal jeg løbe min første ½ marathon, så stive mine ben føltes i dag og så øm jeg er efterfølgende har jeg svært ved at se at jeg kan gennemføre, men nu skal jeg bare have gang i benene igen og så holder mig væk fra byen op til så går det nok.

Syntes at hele Frost Cup opsætningen har været rigtig god og en god måde at holde en i gang i løbet af vinteren.

Ingen kommentarer: