mandag den 25. marts 2013

Ømhed og løb

Var ude for at løbe den planlagte tur som Multirunner havde planlagt for mig. Fem minuters opvarmning, 6 km løb og 5 min afjogning. Har det lidt svært ved at den dele løbe passet op i både tid og distance, men jeg valgte at stoppe uret efter 5 minuter og starte det for at løbe min 5 km.

Den del gik fint, men mit lår, lyske og læg begyndte stille og rolig at gøre mere og mere ondt og jeg måtte stoppe efter 5.2 km og simpelthen gå de sidste 1.5 km hjem.

Det mærkelige er at det faktisk hurtigt holder op med at gøre ondt.

Allerede dagen efter var jeg ude og spille håndbold, jeg tog den med ro. Løb ikke 100% igennem, heldigvis var det ikke nødvendigt og jeg spillede på fløjen i de 40 minuter jeg var på banen. Mærkede dog ømheden, men ikke så meget som frygtet.

Igen forsvandt det hurtigt.

Nu må jeg nok nøjes med at løbe indtil, det gør ondt og prøve det i en 3-4 uger, hvis der ikke er nogle forbedring eller hvis det bliver mærkbart værrere, så må jeg søge proffesionel hjælp.

Det er bare mærkeligt at det forsvinder så hurtigt igen.

Det skal bare være på plads om 2 måned hvor min 2. ½ marathon løb skal løbes.

Ingen kommentarer: