torsdag den 23. oktober 2014

Bakketræning

Min træningsplan som jeg selv har lavet fortalte mig at jeg skulle løbe mit første træningspas med massere af bakker. Min første tur skulle være på 220 positive HM, det skulle være 11 ture op af en af de 3 seje bakker som vi har ude i Himmelev skov. De er hver på cirka 20 HM.

Jeg skulle mindst løbe 10 km oven i, så det ville ikke du at bare løbe ud til bakkerne og så løbe 11 gange op og ned og så løbe hjem igen.

Derfor valgte jeg at løbe et par rundture hvor jeg kom forbi alle bakkerne flere gange. Skulle lige prøve mig frem for at se hvor langt omkring jeg kunne komme uden at løbe alt for langt. Min første plan var løbe op af asfalt bakken ved rideskolen, fortsætte rundt så jeg kom om på bagsiden af den meget stejle bakke. Da jeg var kommet så langt havde jeg allerede løbet 4 km så det ville blive en meget lang tur.

Det endte med at jeg løb i en stjerne agtigt form, hvor jeg løb omkring den lille sø, op af asfalt bakken og ned igen, videre til vores lange bakke hvor jeg så fortsætte rundt for at få lidt længde på. Ned til søen, videre rundt op af den stejle bakke og ned igen.

11 ture, jeg skal finde et system når der kommer flere ture på for jeg har ikke lyst til at bruge energi på at huske hvor mange ture jeg er oppe på. Umiddelbart fik jeg den ide at have elastikker omkring håndlavet og flytte dem over på det andet håndled når jeg nåede toppe af en bakke.

Desuden skal jeg have lavet en play liste med gang i den til disse ture, jeg hørte Red Hot Chili Pebers idag, men albummet var ikke lang nok så jeg måtte stoppe og sætte Volbeat på til den sidste bakker og løbeturen hjem.

Efter den sidste bakke havde jeg cirka en klometer hjem og den blev utroligt nok løbet i 5:20 min/km, men ben føltes bare så friske. Hele turen blevet samlet løbet i 6:26 min/km, som må siges at være en ok tid alle de bakker taget i betragtning.

Mit ur er desværre ikke så stabilt, rundt om søen blev der målt lige fra 0 meter over havets overflade til 9 meter over, det giver kun 150 HM på Endemendo.

Ingen kommentarer: