mandag den 27. oktober 2014

Ndure trail 50/100 km

Jeg har tilmeldt mig dette løb som skal løbes den 8. august 2015. Intet mindre end 100 km kan gøre det og jeg føler mig klar til at tage denne ekstreme udfordring op. Jeg har det godt med at løbe langt og nyder mine ture. Om jeg så er klar til det er en helt anden siden af sagen.

Derfor har jeg også kontaktede løbets arrangør Christian Madsen fra Ultrarun.com som også er coach for at høre ham om han tror det er muligt for mig at træne mig op til dette løb på lidt over 9 måneder. Efter at han havde fået en del information om mig og min træning, mente han at det kunne jeg godt.

Jeg luftede også tanke over for ham at jeg muligvis gerne ville coaches af ham i de sidste 3-6 måneder af trænings forløbet. Jeg har fulgt ham på hans blog og syntes at han lyder hamrende dygtig. Jeg har allerede stillede ham en del spørgsmål som han har taget sig tid til at svare selvom vi ikke har en aftale om coaching.

Udfra hans råd om trænings mængden jeg skal nå op på har jeg stykket et trænings program sammen som dækker frem til den 31. januar 2015, som ville være tidspunktet hvor coaching forløbet starter.

Han gav mig tre mål som jeg skulle træne mig henimod.

  1. To måneder før skulle træningsmængden om ugen gerne være nået 70-80 km.
  2. Der skal være tempo træning.
  3. Og så skal jeg gradvis arbejde mig op til at kunne løbe 800 positive HM i et træningspas.  
Udfra det har jeg stykket en trænings plan sammen, som jeg er tilfreds med, dog kan den og er allerede blevet rettet til. Den indholder mine træningspas med antal kilometer og type, desuden indholde den nogle mål omkring vægttab, da det vil jeg mig en hel del at smide 10 kg mere inden jeg skal afsted. Jeg satser dog på at smide 15 kg, men regner da med at den øjet mængde træning vil hjælpe mig godt på vej.

Jeg vil prøve at give jeg et overblik over ugen der er gået og ugen som kommer hver søndag.

Uge 44

Mandag - Håndbold træning 1½ time
Tirsdag - 13 km, 2*4 km tempo tur
Onsdag - Hviledag
Torsdag - 10 km, Håndbold kamp
Fredag - Hviledag
Lørdag - 21 km, 260 HM
Søndag - Håndbold kamp

Hvis i vil læse mere om selve løbet så kan i finde information her.

Ingen kommentarer: