mandag den 23. marts 2015

Det var 25%

Så nåede jeg igen ud på de 25 km, det er ved at være lang tid siden jeg har prøvet det. Det gik godt, holde en fart på gennemsnitlig 6:29 min/km selvom noget af turen foregik i Boserup skov. Det var kun lidt over 200 HM, men de små stier derude er til tider lidt udfordrende.

De første 4 km blev løbet sammen med Lone, som stadig døjer med sin skade i låret og selvom hun har ligget stille i en uge, så havde det overhoved ikke hjulpet. Nu tog hun så endelig fat i en læge og fik en henvisning til en fys.

Det var hyggeligt at løbe med hende igen.

Jeg havde for første gang påført mig min Racevest for at se hvordan det var at løbe med. Jeg havde fyldt den op med vand for at få den rette fornemmelse. Den har en dejlig pasform og jeg glemte hurtigt at jeg havde den på. Jeg havde den kun på de første 4 km for jeg kunne ikke finde ud af at få vand ud af den. Det kræver vist lidt teknik og den skal man nok ikke lære imens man løbere. Jeg fik den i julegave og den var købt hos Ultrarun.com.



Efter at have sat Lone af fortsatte jeg ud i boserup på vores ½ maraton rute. Jeg havde lagt nogle trailcast på min Ipod for jeg var ved at være lidt træt af at lytte til den samme musik. Det var hyggeligt at høre om Tonni og Jakobs strabadser på deres 660 km løbetur i et tysk Ultra løb.

Jeg ved ikke om det var Podcasten eller den gode form der gjorde det, men turen føltes ikke så lang. Jeg havde dog fået en anelse for lidt tøj på for jeg frøs ad helveds til da jeg kom hjem. Et varmt bad hjalp lidt på det, men jeg puttede mig derefter under min dyne og spiste og drak lidt forskelligt indtil jeg havde fået varmen.

Jeg sidste uge sluttede med 56 km på 7 dage.


Ingen kommentarer: