tirsdag den 31. marts 2015

Årets længste tur

Marts måned blev afsluttet med en tur til Gedser Fyr fra Marielyst. Jeg er på Påske ferie med familien og efter at havde været på sight seeing med familien om formiddagen var der tid til en god lang tur. Det skulle ifølge mit løbe program være minimum 27 km, men jeg havde sat mig op til at runde de 30 km, da det er ret fladt terræn jeg skulle løbe i.

Den første halvdel foregik langs diget fra Marielyst og næsten helt ud til danmarks sydligste punkt. Turen langs digerne er ikke videre inspirende, det går på bare ligeud de første 13 km før man drejede ind i landet.
Det var lidt kedeligt, dette er der hvor jeg kom fra.
Og det er dette også bare lidt senere.

Ved Gedser fyr står de næste 10 km på landevej og selvom jeg skiftede underlag så elsker de åbenbart lange lige veje hernede. Ingen billeder af det, men her er et billed af mig med Gedser fyr i baggrunden.
De første 2 km ind imod Gedser var der strid modvind. 42 km/t står den til i Endomondo, og et pr strækninger af 2 km herude på landet ramte den mig lige i ansigtet. Det følte som om at jeg stod stille. Det var sindsygt hårdt.

Ved cirka 24 km ramte jeg Bøtø skov, endelig skulle jeg løbe i et lidt mere spændende terræn. Skov, skovstier og forhåbentlig lidt flere sving.

Men inden jeg overhoved var kommet ind i skoven var jeg mere eller mindre faret vildt da jeg ikke kunne finde den sti der skulle fører mig tilbage til Marielyst. Heldigvis kom der et skilt der peget imod diget, så kunne jeg jo bare løbe sammen vej tilbage.

Det viste sig så bare at Diget som skiltet pegede imod var en hytte som lå ude i skoven. Ikke særligt fedt. Der var en lille sti, så den nappede jeg og her så jeg de første rådyr. Stien førte dog ud til en pæn omgang trail, men google maps fortalte mig at jeg løb i den rigtige retning.


Jeg kom da også frem til noget der lignede en vej, den var dog ikke så lige som den rute jeg havde fundet på Endomondo. Google Maps kom frem et par gange til for at være sikker på at jeg var på rette vej.

Fandt dog vej igennem Bøtø skov og jeg må sige at den er fyldt med Rådyr, Et sted var der en indhegning som var åben, der var der en masse rådyr, det så også ud til at det var blev fodret for der lå en del halm.

Til sidst kom jeg ud til Diget igen hvor jeg ringede til Lone for at hun kunne hente mig ved Hundeskoven, jeg gættede på at jeg ville runde 30 km der og det ville være rigeligt i dag.

Det passede næsten, de sidste 250 meter blev løbet på parkeringspladsen.

Årets længste tur, lårene var blevet ømme, men det går nok. 217 km for hele måneden, en forbedring på cirka 60 km. Jeg skal dog over 300 km og det skulle gerne ske i april.

Her i ferien har jeg ikke levet helt efter LCHF, men prøver at holde alt det usunde til et minimum. Det er jeg dog ikke så god til..

1 kommentar:

Michael sagde ...

Godt gået - efter billederne at dømme, er det ikke just 'stabilt og jævt' terræn du var ude på.

Mht. LCHF er jeg mere lunken ;)