søndag den 15. marts 2015

Lang tur med Garmin 920XT

Lørdag skulle jeg ud at løbe ugens lange tur. Jeg havde indstillet mit ur med nogle træningspas som jeg havde sat op inden i Gamin Connect. Lørdagens tur skulle være på 22 km og løbes i Puls zone 3 som er imellem 130-148 BPM.

Jeg havde brugt det meste af fredagen til at lære mit ur at kende. Taste puls zoner ind, sætte træning op og simpelthen lærer det at kende.

Jeg fik sat 4 skærme op som jeg kan skifte imellem når jeg løber.

Skærm 1: Tid, distance, gennemsnits fart.
Skærm 2: Puls, gennemsnits puls, puls zone
Skærm 3: Total HM
Skærm 4: Klokken

Det er umiddelbart det jeg skal bruge til at starte med, kan godt være jeg ændre lidt på tingene.

Hvis i vil have en fyldestgørende review af uret så check dcrainmaker.com anmeldelse ud her.

Min korte anmeldelse af uret: Det er let at bruge, det vejer ikke noget, men designet vinder de ikke nogle priser med. Jeg er indtil videre meget glad for uret.

Tilbage til løbeturen og noget af alt det nye data jeg fik ud af uret. Jeg havde besluttet at løbe 22 km som skulle bestå af 4 omgange i grusgraven, plus det løse. Mente at hvis jeg kun løb derude ville jeg får massere af HM i benene og det kan jo ikke skade.

Nok også derfor at det var umuligt for mig at komme ned i den rigtige zone. Det lykkes et par gange i starten når det gik ned af bakke eller var rimeligt fladt. Zonerne skal vist også finjusteres.

Hver omgang på cirka 5 km havde cirka 90 HM, så i alt blev turen i går på 360 HM som jo også er en pæn sjat. Det svare næsten til antallet af HM per 25 km runde til Ndure. Den er vist på omkring 500 HM.

Uret kunne efterfølgende fortælle mig at min VO2 maks lå på 36, som gør at jeg kun er i rimelig form. Dette tal skulle dog ændre sig over de næste par ture, kunne da godt tænke mig at den kom op på 39 for så er jeg i god form.

Desuden syntes uret at jeg skulle vente i 72 timer før jeg påbegyndte min næste omgang hård træning.

Ingen kommentarer: