tirsdag den 17. marts 2015

God form

Det var så anden tur med mit nye Garmin ur og de blev brugt til en omgang interval træning.

4 km opvarming i pulzone 3, som var noglelunde nem at ligge i da jeg havde valgt en relativ flad rute. Har dog fundet ud af at 148 BPM som er maksimum er for højt, den skal ligge nede omkring 145 BPM. Jeg aner ikke hvor langsom jeg skal løbe for aat få den helt derned. Der skal i hvert i fald ikke være nogle bakker.

Selve interval delen bestod af 7*500 meter i farten 5:00-5:20 min/km, med 250 meters pause imellem hver. Kunne være jeg skulle bruge at løbe intervaller i pulszone også. Det skal jeg dog lige læse lidt op på.

Det gik fint, var lidt hårdt men jeg kunne nok godt have løbet lidt længere per omgang. Ruten som jeg havde fundet var en rundtur inden i byen da jeg først kom ud efter det var blevet mørkt. Lidt en udfordring at finde et sted som ikke er trafikkeret og uden at man skal krydse vejbanen og som samtidigt er rimelig lang. Jeg fandt en der var cirka 600 meter, så den fik jeg løbet nogle gange.

Da jeg var færdig med den sidste kilometer nedjogning kunne uret fortælle mig at min VO2 maks var 39 og det var jo en forbedring i forhold til sidst.

39 betyder også at jeg er kommet op i katagorien, god form.
Ved ikke om det betyder noget at der er for indoor cycle????

Denne tabel visser nemlig at jeg skal op på 42 før jeg er i god form.Så måske jeg skal kæmpe lidt mere eller vente på at uret har lidt mere data.
Kig på linjen der siger 42 år.

Ingen kommentarer: