torsdag den 24. maj 2012

Løb for Orangutangen

Jeg kunne give dagens blog mange navne, godt løbet, gode ben eller Red Orangutangen, det blev det sidste, som jeg så starter med at skrive om.

Sofie og jeg var inde og hører Lone Dröscher Nielsen fortælle om hendes spændende liv hvor hun havde fravalgt en tilværelse som Stewardesse hos SAS bosiddende i Danmark og istedet flyttet ud i regnskoven på Borneo for at hellige sit liv til at redde Orangutangerne og deres levesteder.


Vi har i en del år sponsoret Nita som er en skøn Orangutang pige på cirka 2½ år. Sofie fik hende i fødselsdagsgave og følge nu er de nyheds opdateringer der kommer ind om hende og centreret. Marie skal snart have sit sponsoret. L

ige nu skal Lone Dröscher fordoble antalet af støtter for at kunne genudsætte de 600 orangutanger som hun har på hendes center. Det er efter 12 år endelig lykkes at få et område som er fredet og derved er aberne sikret en fremtid i regnskoven. Du kan selv sponsore en Orangutang på http://www.redorangutangen.dk/, men du kan også vælge at støtte genudsættelse projektet med et enkelt stående beløb på min indsamlings side http://www.betternow.dk/lober-for-red-orangutangen.


Jeg fik ideen med at kombinere løb og indsamling imens jeg var til det fordrag og spekulerede på hvordan man bedst kunne gøre det. Red Orangutangen foreslår selv Betternow.dk og den side var også nem at gå til. Men hvordan gør folk det normalt når de løber et løb. Får de folk til at forpligte sig eller gør man bare opmærksom på det når man alligevel er ude imellem en masse mennesker. Jeg har ikke tænkt mig at løbe rundt i en Orangutang dragt, det er jeg simpelthen ikke rutineret nok til. Hvis nogle har forslag til hvordan man kan gøre det eller ændringer ved den måde jeg gør det nu, så sig endelig til.

Angående de andrer overskrifter så bruger jeg dem lige her:

Godt løbet
Sofie ville prøve at løbe med musik i ørerne idag for at distrahere hende fra strabadserne og hvis det kan hjælpe hende så skulle det da prøves. Samtidig lovede hun mig ikke at pive, men kun sige hvis vi skulle sætte farten ned på grund af sidestik. Vi løb også en anden rute da hun så ikke havde e´n pejling af hvornår hun var hjemme. Om det var en kombination af det hele eller bare noget af det ved jeg ikke. Jeg pressede hende lidt ved ikke at fortælle hvor langt vi havde løbet på noget tidspunkt, samtidigt havde jeg bestemt mig for at vi skulle løbe længere end de 13 minuter som ellers var plannen.

Hun piv og med en ny rekord på en 1 km strækning (5.59 min/km) klarede hun at løbe 15 minuter, så udover en rekord på 1 km, var det også det længste hun havde løbet (2.3 km) og længst tid. Rigtig flot.

Gode ben
Følte selv at jeg var godt løbene idag. Gennemsnitstiden på de første 3 km var selvølgelig lavt da det var der jeg løb med Sofie, men de efterfølgende gennemsnitstider var næsten 30 sekunder hurtigere end jeg har løbet længe.

Jeg skulle løbe 40 minuter, men valgte at udvide det lidt da jeg syntes jeg var godt løbende. Jeg kiggede dog ikke på uret og da jeg kom hjem regnede jeg med at jeg havde løbet over 50 minuter, men skuffende kunne jeg konstatere at jeg "kun" havde brugt 47 minuter, dog havde jeg løbet længere end min 50 mins tur i mandags. Så det kompenserede for den kortere tid.

Alt i alt en meget tilfreds løber.

Vægt start : 104.2
Vægt mål : 93.8
Nuværende : onsdag 103.2 (idag 102.5 kg, muligvis stadig lidt for lidt væske efter turen igår)
Vægten er som den skal være ifølge min tabel
15 dage til 24run
2 dage til 40 års fødselsdag fest (15.05.72)

Ingen kommentarer: