torsdag den 10. maj 2012

Nyt væddemål

Jeg har chattet end del med min lillebror som bor i Sverige. Vi har haft en lille konkurrence kørende på Endomondo om hvem der først nåede 100 km. Jeg var så tæt på, manglede kun 4 km, men han ville bare ikke tabe, så han løb 28 km på 3 dage, en del mere end han var vant til. Det resultere desværre også i et knæ der begyndte at gøre ondt. Nu må han tage den med ro.

Dog har det ikke holdt ham tilbage med at lave en nye konkurrence. Først til 250 km og den vinder jeg.

Vores resulterede også i at vi vædde om at tabe 10% af vores vægt inden den 30. september 2012. Den der vinder skal give middag til den anden. Hvis vi begge når over 10% er det den person som er flest procenter over. Altså mig :-)

Var ude og løbe med mine tøser idag. Efter succes historien i Zoo i søndags troede jeg at de nemt ville kunne løbe 15 minuter. Men jeg tog desværre fejl. Der er nok end del flere bakker i Himmelev end i Zoo. Vi fik løbet 13 minuter og 1.5 km, derefter gik vi resten af vejen hjem og fik sat ord på hvad de gerne ville. De vil gerne løbe. I Juni vil de gerne kunne løbe 3.2 km og til august 5 km.

Efter at have smidt dem af derhjemme og med udførlig vejledning i hvordan aftensmaden skulle tilberedes til Sofie (12 År) startede jeg på min egen løbetur. Jeg var træt efter 25 min, nok pga den lille tur med tøserne. Ved 30 minuter ringede Sofie, som spurgte hvor jeg var henne og at jeg gerne måtte sætte farten op for der var snart mad. Kunne selvfølgelig ikke sætte farten op, så maden måtte vente.

Tempoet var ekstremt langsomt, men jeg har også døjet med lidt ømhed i lysken, så det var lidt med vilje. 6.49 min/km er dog nok lige en sjat for langsom.

2 kommentarer:

Kasper Christensen sagde ...

Hejsa

Væddemål og konkurrencer er de bedste motivatorer.

Jeg bruger det selv når jeg skal nå et mål. Samtidigt fortæller jeg alt og alle om mit projekt, da jeg så vil tabe ansigt ved at bakke ud. :-)

Pøj pøj

Kasper
www.kasperc.dk - Vejen til det lange løb

Morten sagde ...

Især når det så er imod ens lillebror.