onsdag den 15. august 2012

Lyskryds

I dag skulle jeg bare ud og løbe og da Marie skulle til spejder kunne jeg jo tage Sofie med på cyklen. Derfor foregik turen kun i by, som i Roskilde også betyder asfaltered veje.

Sofie fik lov til at slæbe på noget vand, for dagen var jo lidt lun og jeg vidste at turen godt kunne blive lidt lang. Den var dog ikke planlagt hjemmefra udover at vi skulle ned forbi havnen.

Det blev en ren rundvisnings tur, forbi havnen, hvor Sofie kunne se Ro klubbens lokaler, op af Havnevej hvor Bjarke og Mette havde boet. Op af en sindsyg lang og stejl bakker hvor vi så Maglekilden. En af de kilder der løber rigtig meget vand ud af.

Videre forbi Paradis slik, en kæmpe bland selv slik butik, ud af Ringstedgade hvor Syre har boet og forbi den ene McDonalds i Roskilde. Så tog vi ellers ringvejen hjem, forbi Fruens gamle arbejde, endnu en McDonalds, igennem Knolden hvor vi engang har boet og til sidst endte vi nede ved spejderne hvor vi skulle hente Marie.

Vi var lidt forsinket, men det havde hun fået at vide. Så gik vi ellers stille og roligt hjem derfra.

Knæet er lidt ømt, men ellers føler jeg at det gik helt ok, med luft til mere end de 12 km det blev til. Tempoet var heller ikke prangende.

Men hold kæft hvor skulle man vente ved mange lyskryds, man kan jo ikke smutte over for rødt når man har sin 12 årige datter med på cykel.

De sidste par dage har jeg været rigtig god i forhold til hvad jeg har spist. Det skal jo bare fortsætte de næste 3-4 måneder så er jeg nok ved at være der.

Ingen kommentarer: