torsdag den 2. august 2012

Run Forrest, run.

Kunne ikke lade være med at tænke på den film i går da jeg var ude og løbe. Jeg følte bare at jeg havde det perfekte tempo og flow i midt løb. Det resulterede også i at mine lille 8 km's tur blev ændret et par gange eller 3 og blev til 13 km, som blev løbet på 1 time og 26 minuter.

Meninge var at jeg ville løbe en tur næsten lige efter arbejde, da hele familien er på Samsø. Så skulle jeg nemlig ikke tage hensyn til spisetider og hyg med børnene. Skulle dog lige sidde en halv time og drikke mig lidt væske, men det glemte jeg alt om og kom afsted uden at have drukket nogle som helst.

Turen startede med den sædvanlige tur rundt i grusgraven og så lige en forlængelse omkring mosen i nærheden af Tusindårs skoven, men herefter blev løbe turen meget spontan. Lige over for stien fra mosen var der endnu en grussti som gik ind i trekroner området og den havde jeg aldrig prøvet at løbe, så afsted ud af den, over lysallen og nedad af endnu en lille grussti. Den endte så ved søen ved RUC og her vendte jeg så næse hjemad.

Jeg planlagde at løbe forbi Trekroner skole og håbede lidt på at der stadig var hane på vandhanerne ved hallen så jeg kunne få en tår vand, men så heldig var jeg ikke. Så var meningen ellers at jeg ville hjemad, men syntes stadig at jeg havde overskud.

Da jeg nærmede mig stedet hvor jeg skulle dreje til højere for at komme hjemad endte det med at jeg tog turen til venstre og nedad Klosterengen. Flere tænkte at her kunne jeg lige dreje ind og løbe hjem, men ændrede mening hver gang.

Ved Folkeparken løb jeg forbi toileterne og fik en tår vand, det var tiltrængt.

Nu skulle jeg hjemad, ud af Frederiksborgvej og oppe af en dræbe bakke som tog det sidste luft ud af mig. Her kunne jeg mærke at jeg var ved at løbe tør for kræfter, så istedet for at løbe helt ud til skovstien tog jeg hjemad via Fyns vej.

Stoppet en ½ kilometer før jeg var hjemme for at gå af. Det har jeg det en del bedre med end at løbe hele vejen hjem og derefter sætter mig ned og slappe. Jeg føler at jeg får løsnet musklerne.

Jeg havde nok brugt en del mere energi en jeg lige havde troet for efter at have tømt en lille vand ned i svælget begyndte jeg at fryse helt vildt meget. Jeg måtte tage et par jogging bukser og en lang ærmet trøje og kravlede desuden under dynen. Efter 1½ time fik jeg taget mig sammen til at få spsit lidt mad og få et bad og det hjalp på kuldegysningerne.

Lidt ømhed i lårerne i dag, men ikke så meget som jeg havde frygtet, havde jo trods alt kun løbet 2*6 km i sidste uge, efter 2½ uges pause.

Man kommer vidt omkring når man holder sig inden for by grænsen og løber 13 km i nogle ok tider. 6.15 og 6.16 de første 2 kilometer. De næste 10 kilometer blev holdt i tempoet 6.27 og 6.41. Det var kun den sidste km der var lidt sløv da den blev løbet i 7.02 min/km.

Billedet kunne være bedre.

Om en uges tid når børnenes sommerferie er slut skal der være en del mere fokus på kosten og vægten, så den komme ned igen. Det vil også hjælpe en del på min tider og distancer.

Ingen kommentarer: