torsdag den 17. april 2014

MTB sporet i Himmelev Skov

Det var på tide at jeg skulle have nogle flere km i benene, indtil videre var 8 km det længste jeg havde været ude på siden halv maraton i København og i alt havde jeg vist ikke fået løbet det helt vilde. Målet for påsken er 30+ km og noget af det skulle foregår i MTB sporene.

I dag tog fruen og jeg af sted med Molly på slæb. Vi ville følges ad i sporet i Himmelev skov og så må vi se hvor langt hun skulle med. Jeg regnede med at hun ville løbe en 4-5 km i dag.
Hun nappede cirka 3.3 km i sporet og så ellers hjemad. Jeg fortsatte i sporet. Jeg havde bestemt mig for at løbe 10+ km i dag og det skulle foregår i sporet hele vejen.

Det var hårdt, den er meget krævende og de har virkelig udnyttet bakkerne til det yderste. Især den stejle bakke på bagsiden, hvor man efter en del slalom løb er nået til toppen og ser at stien slår et knæk og fortsætte ned til bunden hvor man så kan forcere bakken endnu en gang.

Der er en udfordrende rute som jeg klart kan anbefale, da den samtidigt foregår i et dejligt område.
Her er en nærmere beskrivelse af ruten.

Min tur blev på cirka 10.2 km, på Lørdag er planen at vi skal løbe i Boserup skov og så vil jeg løbe hjem derude fra, så jeg gerne skulle komme op på 15+ km.


Ingen kommentarer: