onsdag den 30. april 2014

Lidt af hvert

Det dækker meget bredt den overskrift, men jeg har et par forskellige ting der lige skal ned på bloggen.

  • Vikingesporet - igen
  • Dagens tur
  • Billeder fra Vikingesporet
Vikingesporet - igen
Når jeg tænker mig om, virker min anmeldelse af Vikingesporet en anelse negativ, det var ikke meningen. Jeg syntes at løbet var rigtigt godt, ruten i Boserup skov er en af de smukkeste i Danmark og tilpas udfordrende til at selv end ikke garvet trail løber på de distancer kan være med. Arrangørerne var flinke og rare, som var med til at der var en god stemning i start/mål området. Det var første gang det blev afholdt og forhåbentlig ikke sidste gang. Der var kun de små ting som jeg syntes de skulle prøve at rette op, medaljer til ½ maraton distancen, flaskehalsen i løbet af de første 1½ km (måske løbe via Skt. Jørgenbjerg kirke, hedder det vidst) og mangel på et depot eller 2. Nå ja, hvor var Stryhns med smagsprøver????

Dagens tur
Jeg startede mit maraton program i dag og jeg skulle ud at løbe 14 km i let tempo, som ifølge programmet er 6:36 min/km. Ikke det letteste for mig at sætte tempoet ned, men jeg har læst flere steder at det er med til at nedsætte restitutions tiden efter sine lange løb og det dur jo heller ikke at løbe hver eneste trænings pas i noget der ligner maraton tempo.

Jeg prøvede virkelig at få farten ned, men alligevel startede jeg med at ligge på 6:00 efter de første 2 km, derefter fik jeg stille og roligt farten ned til jeg til sidst lå med en gennemsnits fart på 6:15 min/km. Det må til at starte med være godt nok.

Efter 7 km syntes jeg at jeg fik lidt ømhed i baglåret og valgte at gå op ad den lange stejle bakke og da jeg nåede de 9 bestemte jeg mig for at jeg ikke ville forcere mere end højst nødvendigt og derfor stoppe ved 10.3 km. Hvorfor 10.3 km, fordi så har jeg løbet 110 km i april måned.

Billeder fra Vikingesporet
Her er lige et par billeder som blev taget ved mål/start og ude på ruten.






Ingen kommentarer: