onsdag den 7. maj 2014

Dag 1 - uge 1 - Maraton træning

Både mandag og tirsdag træk det rigtig meget i mig for at komme ud at løbe, jeg tror at det hang sammen med min fede oplevelse i søndags på min 10 km's løbetur hvor jeg havde vildt meget overskud. Jeg måtte dog holde mig i skindet for i dag onsdag skulle jeg i gang med min Maraton trænings program, som jeg har lavet på Endomondo.

Den første tur skulle løbes som tempo tur eller nærmere betegnet 3*10 minutters tempo. Turen så således ud:

10 min opvarmning (cirka 6.38 min/km)
10 min tempo (cirka 5.33 min/km)
1 min langsom løb (cirka 6.38 min/km)
10 min tempo (cirka 5.33 min/km)
1 min langsom løb (cirka 6.38 min/km)
10 min tempo (cirka 5.33 min/km)
10 min langsomt løb (cirka 6.38 min/km)
I alt 52 minutter og 8.75 km

Tempoet blev holdt, men det var hårdt, det begyndte i slutning af 2. omgang og var bare hårdt i 3. omgang. Samtidigt havde jeg indstillet intervallerne forkert på mit ur, så de sidste 10 minutter som skulle være tempo troede uret skulle være langsomt løb, så den blev ved med at fortælle mig at jeg løb for hurtigt. Sådan cirka med 20 sekunders mellemrum.

Sluttede aftenen med en Oldboys håndbold kamp som blev vundet 25-12.

Ingen kommentarer: