lørdag den 10. maj 2014

Løb med 2 ure

Dagens tur var på 13 km som skulle holdes i et lavt tempo, det vil sige så tæt på 6:38 min/km. Jeg har sat grænsen til 6:28-6:48 min/km så jeg ikke skal bruge for mange kræfter på at holde øje med tiden.

I dag havde jeg så to ure på, mit eget Forerunner 205 og fruens nye Forerunner 220. Det sker at mit ur er helt skævt. Især de 2 sidste ½ maraton har mit ur vist 500 meter mere end distance skulle være på.

Man kan ikke sige at forskellige var særlig stor.

Mortens standard oplysninger.
Lones standard oplysninger.
Ikke oplysninger som afviger særligt meget fra hinanden, udover kalorier, men der er vægten jo også sat forskelligt op på de 2 uger.
Mine mellemtider
Lones mellemtider.
De er jo også rimligt ens, dog afviger den en del ved de 10 km, 27 sekunder på en km er vel egentlig rimligt meget. Dog syntes jeg ikke der er noget alarmerende ved de små forskellige.
Måske skulle jeg overveje at teste det med en tur i Boserup skov, det kan være at det er GPS'en at den er galt med. De 2 gange jeg har løbet halv maraton og lagt mærke til afvigelsen var i København imellem de høje bygninger og Boserup skov imellem de høje træer.
Ingen forklaring denne gang, næste gang jeg har mulighed for at teste urene tager jeg også Lones gamle Forerunner 10 med :-)

Ingen kommentarer: