søndag den 22. september 2013

Aftenløb i Mosen

Skal vel lige slutte ugen af med at opsummere hvordan den har været. Den har været god.

I tirsdag var familien inden til årets sidste Aftenløb i Mosen, som foregår ved Utterslev Mose. Det er Løbeklubben på Facebook som er arrangør af det sammen med Kaiser Sport. Ruten er på 3.1 km og man kan tilmelde sig alt op til 3 omgange. Man bliver udstyret med Løbenummer og Chip. Det er meget professionelt og godt arrangeret.

I Tirsdags var der desværre ikke så mange deltager eller også kunne man sige heldigvis da der var lodtræknings præmier og p.g.a. det lave antal deltagere var der en præmie til hver 3. løber. Vi var så heldig at går der fra med en singlet i M og en idræts pose.

Dejligt sted at løbe, men transport tid på en ½ time hver vej på en hverdags aften gør desværre ikke løbet attraktiv nok. Sjovt at prøve og med muligheden for at bestille sandwich kan man få en hel lille skovtur ud af det.

Desuden var der medaljer til alle børnene, så de er også til at overtale til at tage med. Jeg fulgtes med mine de første par kilometer og derfor blev min tid ikke noget særligt, men Lone fik løbet rigtigt godt og kom ind som nummer 2 ud af 10 for dem der løb 3.1 km. Godt løbet.

Ifølge vores program skulle vi kun løbe 20 minutter i tirsdags så de 3.1 km passede os godt.

Lone løb sin tempo tur onsdag og jeg løb min torsdag. Det var 5 min. tempo og 2 min gang og så lige 5 min tempo igen. Som sædvanlige holdte vi en alt for høj fart i forhold til vores almindelige løb. Lones første 5 minutter blev løbet i 5.10 min/km og den anden i 5.06 min/km. Min blev løbet i henholdsvis 5.02 og 5.22 min/km. Jeg valgte så også at løbe rundt om begge søer i Himmelev skov og det gør turen meget bakket, især på anden tur hvor den lange stejle bakke er.

Allerede Fredag løb vi vores anden tempo tur for ugen som var 10 min tempo. Jeg syntes at vi skulle tage sammen tur som jeg havde løbet dagen før og derfor fik vi farten ned i det leje som vi nu engang skulle ligge i. Det blev en tid på 5.34 min/km, den sluttede også med den hårde bakke.

Jeg får nok presset Lone lidt mere end hvis hun løb alene. Det kom mest af alt til udtryk på turen i dag. Vi skulle løbe 35 minutter og vi havde aftalt at vi skulle løbe Smuk Kvinde turen omkring Roskilde Havn og Sankt Hans. En meget flot tur som Lone fik løbet 5 minutter hurtigere end for en måned siden, desuden forbedrede hun sin 5 km rekord med hele 2 minutter. Flot løbet.

Ingen kommentarer: