lørdag den 12. januar 2013

Kan vi dele, ja da....

Det er sjældent at mine ture er planlagt hjemmefra og det give til tider udfordringer, men jeg tror jeg har fundet den perfekte 10 km tur. Man kan ikke lige frem kalde det en flad rute, meget af den foregik på grusstier, MB spor og ridestier. Helt at undgå asfalt er lidt svært, men man kan jo prøve at minimere det. Det meste af turen var i Himmelev skov, tidligere grusgrav eller det vil sige i udkanten da jeg prøvede at ligge turen på det yderste spor lige meget hvad det var for et.

 
De fedeste ved Himmelev grusgrav er at det kun er en km fra hvor jeg bor så man er jo hurtigt derude. De første par kilometer foregår på grussti, det er normalt der hvor jeg planlægge noget af min tur, men jeg ender altid med at ændrer den.
 
Jeg tog MB sporet igen idag, forskellige fra sidst hvor jeg havde mudret op af begge ben så var jorden sten hård og man skulle være opmærksom hvo man trådte foderne for ikke at vrikke for meget om.
 
Den del af turen havde jeg løbet før.
 

Valgte dog at løbe til venstre denne gang istedet for højre, havde ikke lyst til at forcere et vandløb i denne kulde.

Noget af turen var selvfølgelig velkendt jeg har jo efterhånden løbet herude en del gange, men med en afstikker hist og her kan man opleve nye spændende ruter. Fik besteget den højeste bakke herude hvor der var en flot udsigt over hele området.
Et sted var jeg ikke engang sikker på at jeg løb på et officielt spor, men det skal vel ikke holde en tilbage.
 

Turen var på sammen lagt 10 km, som nok var fordelt med 5% asfalt, 5% ridesti, 30% MB spor og 60% grusstier.

Jeg var godt mørkbanket da jeg kom hjem, havde brugt en hel del energi, så meget at det tog mig lidt tid før jeg fik varmen igen.

Nu når vi ikke komme ud og løber imorgen får i lige mit vægtskema idag:

dato          mål          akt          livvidde
2/1-13      106,9       106,9       114
6/1-13      106,5       104,5       113
12/1-13    105,9       103,3       112

Det går fint fremad.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej med dig.
Hyggelige indlæg du skriver. Har nydt at læse med den sidste halve time - tiden flyver i godt selskab. Hvis det er ok med dig, så vil jeg tillade mig at linke til din blog fra min egen. Lyder til at vi er på nogenlunde samme niveau løbe- og vægtmæssigt ;-)

Venligst,
Jon Nygaard Rahr

Unknown sagde ...

Helt klart du må linke til det. Jeg smider da gerne link til dig på denne side også.