tirsdag den 8. januar 2013

Mørkeløb

De fleste løbe når det er mørkt her om vinteren og jeg er jo ingen undtagelse. De fleste tag så og løbe i byerne hvor det er lyst eller med pandelampe i de mørke skove. Jeg syntes jo som mange at det er fedt at løbe af skov stier og jeg kan også godt lide at løbe af dem når det er mørkt, men jeg har endnu ikke haft min pandelampe med ud. Jeg har ellers fået en med 40 lum (hedder det det?) så den lyser rimlig kraftigt.

Dagens tur startede først kl. cirka 19 så det var jo blevet mørkt, hele familien skulle afsted og det er stadig lidt svært at få pigerne (de 2 yngste) til at komme ud af døren, men når de endelig er afsted går det derudaf, med deres trænings program 1 min gang, 3 min løb, 1 min gang, 4 min løb, 1 min gang og til sidst 3 min løb.

Marie syntes at vi skulle tage den omvendte tur så sådan blev det. Det var meget tåget og meget mørkt så den lille sti op langs kirkegården var meget mørk. Det midterste del af turen var på almindelige veje så de var oplyst, men den sidste del var af skov stien. Syntes der er noget fedt ved at man kan ane stien man løber på, silhouter af træer og buske og i dag ikke meget andet pga. tågen.

1.66 km blev det til med dem i dag. De løb hjemad og jeg løb videre. Kunne godt mærke at der ikke skulle sættes nogle verdens rekorder bene var lidt ømme efter søndagens 10 km.

Jeg fortsatte af skovstien og havde i dag valgt at tage turen til Veddelv og rundt langs Vigen Camping. Det meste af Veddelev byveje er oplyst undtagen Brovej. En fordel ved at løbe i mørke og tåge er at man ikke kan fornemme hvor langt der er til bakken slutter, eller næste sving.

Det var fedt at løbe langs fjorden nede ved Vigen Camping, man kunne i starten kun lige ane den lille sti som fører ind på området og det eneste man kunne hører var ens egen vejrtrækninger, skoene på stien og tøjets bevægelse. Inter andet. Hvis man stoppede op ville der være fuldstændig stille.

Lille sti fortsatte i grusvej, for derefter at blive til fliser og asfalt og her blev det lidt mere krævende da de mørke fliser gik i et med græsset og man reelt ikke kun se hvor man løb henne. Det føltes lidt som om at man gyngede, fordi man intet kunne se af underlaget. Kunne godt have brugt en lygte der.

Ved Frederiksborg vej skulle jeg bestemme mig for om jeg tog den direkte vej hjem eller en lille omvej. Det blev besluttet ved at se på distancen når jeg nåede frem til lyskrydset. Under 5.5 km så hed det Fyns vej, over så var det direkte. 5.3 km og det blev omvejen. Næsten hjemme passeret jeg 7 km af min løbetur og jeg bestemte mig for at gå resten af vejen.

Så efter 8.66 km løb var det direkte hjem og skifte tøj og så afsted til Håndbolds træning. Det blev til 50 minuter intensiv træning hvor der ikke blev lagt en finger imellem. Vi var nok til 2 hold og det var pragtfuld.

Jeg er fuldstændig smadret.

Løb for livet i Folkeparken på søndag må nok droppes vi skal til Århus og kigger på hund.

Jeg glemte at give jeg en opdatering på vægten. Den skulle jo kontrolleres ved hvert løb, så selvom der ikke er gået så lang tid siden start, så får i tallene her.

Start 106.9 kg, livvidde 114 cm
6/1-2013 - Mål 106.5 kg - Aktuelt 104,5, livvidde 113 cm

Meget væske tabt vil jeg tro, men jeg vejer mig før løbet. Nu må vi se om jeg kan holde det.

Ingen kommentarer: