søndag den 11. september 2011

Søndags løb med familien

Så blev det den 2. søndag i måneden og tid til Løb for Livets Folkepark løb. Forberedelsen til turen var ikke ligefrem optimal. Vi stod først op kl 9:10 og man skulle gerne være nede ved start stedet 9:50 så vi havde lidt små travlt. Idag havde vi en ekstra gæst med da en af kusinerne havde overnattet hos os, hun skulle selvfølgelig også med. Pigerne havde heldigvis selv sørget for morgenmad så vi nåede lige derned kl 10:00 og fik udfyldt start kort inden formanden satte løbet igang.

Fruen løb med de 2 mindste, men ret hurtigt kunne vi se at kusinen haltede, hun havde åbenbart vredet om på foden, men ville ikke sige noget om det. Så hun udgik efter et par hundred meter. Jeg løb med den ældste datter idag og hun havde proklameret at hun ville løbe 2 omgangen, altså cirka 3.3 km. Fint med mig. Hun holdte et fint tempo og vi kunne snakke lidt undervejs.

Da vi rundede 1 km, var Sofie pludselig ikke så sikker på at hun skulle løbe 2 omgange alligvel. Lidt senere ville hun godt alligevel, og så blev det til 2 km. (1 runde er 1.665 km), men da hun nåede den første omgang stoppede hun alligevel og vi blev enige om at hun ville træne sig op til at løbe 2 omgange næste gang. Lone og Marie var ikke langt efter men de var nede og gå så Sofie fik deres start kort og jeg fortsatte.

Jeg havde sat mig for at jeg ville løbe alle 5 omgange og det fik jeg da også gjort. Det var dog varmt og trykkende idag og havde lidt ømhed i baglåret efter torsdagens hårde håndbold træning. Gennemsnitstiden blev på 6.16 per km, som jeg er ok tilfreds med da den første km blev løbet på 6.37 med Sofie og den anden hvor hun var med op 2/3 blev løbet på 6.32. Så jeg har holdt en ok tid resten af turen.

Fruen overraskede positivt, hun havde gode ben og løb 2 omgange, hvis jeg havde vist det så jeg ventet på hende så vi kunne følges ad.

Jeg kommer desværre ikke derned og løber næste gang da jeg skal til eremitage løb. Men jeg er ret sikker på at resten af familien tag turen. Jeg håber at jeg kan finde en i Roskilde som jeg kan følges med til mit løb.

Løbet idag er ren familie hygge, da min næste tur faktisk skal lyde på 14 km, den kommer så først i næste uge, først håndbold imorgen med Old boyserne.

Vægten svinder imellem 98 og 100, det positive er at mindste vægten er 1 kg under hvad den var i sidste uge. Burde nok koncentrere mig mere om hvad jeg spiser.

Ingen kommentarer: