tirsdag den 19. august 2014

40 dage tilbage

Ved godt at det er rimligt lang tid til jeg skal løbe maraton i Odense, men det begynder alligevel at fylde lidt meget i hoved. For eksempel er der kun 3 weekender tilbage hvor jeg skal løbe langt. Så i de weekender skal jeg ud på de 30 kilometer og der skal testes nogle ting. Væske, Gel og tempo skal afprøves for at se om mine antagelser er om disse ting er korrekte. Der er ikke meget mere jeg kan gøre ved konditionen udover at få nogle kilometer i benene.

I dag skulle den stå på en tempo tur og selvom Lone ikke er så motiveret til det, så skal det løbes for at man ikke falde ind i vanen om de lange langsomme ture. Valgte faldt på den som Lone egentlig først skulle løbe i næste uge, men det betyder nok ikke det store.

Først 10 minutters opvarmning, så 3*5 minutter med 2 minutters pause imellem, efterfulgt af 30 minutter i roligt tempo. Derefter nappede vi yderligere 3*5 minutter med 2 minutters pause og afslutningsvis sluttede vi af med 10 minutters afjogning. Tempo delen blev løbet i cirka 1 minut hurtigere end vores halv maratons niveau. Det vil sige at uret var sat i 5:20-5:40 og vi holdte os pænt inden for den ramme.

Lone blev ramt at lidt sidestik, så hun fik ikke løbet den sidste tempo tur.

Ruten var den samme som i Torsdag rundt i Roskildes parker plus lidt løb omkring Comwell for at få tiden til at passe med afstanden.
Lone ved Himmelev mose
 
Husk at i kan følge mig på Facebook og på Instagram #quarling

Ingen kommentarer: