lørdag den 9. august 2014

Boserup skov - 26 km

Endnu en lørdag hvor distancen skulle øges, i dag skulle den minimum lyde på 26 km. Lone skulle ud på 14 km, så planen var at vi kørte ud til den 1. parkerings plads ved Boserup skov. Turen rundt er på 7 km, så det var 2 ture sammen og så tog jeg en tur mere hvorefter jeg løb hjemad. Det burde give 26 km. Det smarte ved at løbe den samme tur flere gange var at vi kunne bruge bilen som depot.


Tempoet stille og roligt som sædvanligt på vores lange ture, cirka 6:45, vi valgte dog at gå når der var drikke pause ved hver 3.5 km. Jeg havde lavet en energi blanding og en High5 Zero blanding som jeg puttede i mit væskebælte. Desuden tog vi en salt stick hver time. Vi spiste en halv banan før vi startede og Lone sin anden halvdel efter 7 km og jeg min efter 14 km.

Den første tur tog vi venstre om og den sidste højre om da det giver lidt afveksling selvom vi løber den samme tur. Lone var træt da vi var færdige, men jeg vurdere at hun ikke var lige så udkørt som for 2 uger siden da hun løb den samme distance. Lige inden de 14 km begyndte det at regne og det blev det ved med, sådan on/off, resten af min tur.

Jeg har det stadig svært efter de 21 km, som jeg nåede ved Roskilde havn. Dog gik de næste op til 24 km ok, selvom benene var begyndt at være lidt tunge og farten var faldet yderligere. De sidste 2 km var en ren kamp, hvor jeg begyndte at få ondt i skulder, side og ryg. Jeg mangler vist lidt styrke træning så jeg kan komme dette til livs.

Jeg nåede de 26 km cirka 500 meter hjemmefra og det er rart at kun gå det sidste stykke.

Da jeg kom hjem fik jeg sorte prikker for øjne og spiste hurtigt en banan og et stykke kage, samt tog nogle væske. Det hjalp. Jeg fik smidt mig på sofaen med vand og en film fra netflix, efter et hurtigt bad. Da jeg skulle rejse mig fik jeg de vildeste kramper i låret og måtte lige ligge og sunde mig en 10 minutters tid. Hver gang jeg foretage mig noget kamp sveder jeg. Man må jo bare konkludere at kroppen er brugt.

Ingen kommentarer: