onsdag den 13. august 2014

Ny 5 km rekord

Lone følte sig lidt halv sløj tirsdag så jeg skulle af sted på en 6*5 min. tempo tur alene. Det blev lavet om da jeg jo lige så godt kunne teste min DHL form. Uret blev sat til 10 minutters opvarmning efterfulgt af 5 km i et tempo som skulle ligge i 5:00-5:20 min/km og så afslutte med 10 minutters afjogning.

Turen skulle foregå ude i Himmelev grusgrav og det blev til 2 gange rundt om begge søer og en ekstra gang omkring den lille sø. Jeg vil gætte på at jeg har set lidt presset ud, sådan følte jeg det i hvert fald. Flere gange passerede jeg en flok MTB fra Roskilde MTB klub som var ude på deres trænings tur. De kørte også bare rundt og rundt. Efter den første tur rundt om begge søer var jeg sikker på at jeg havde løbet over halvvejs, men desværre var det kun 2.1 km, men så vidste jeg da i det mindste at turen snart var færdig når jeg nåede rundt anden gang.

Efter 5 km skulle jeg have løbet hjem, men det blev til en rolig gang gå og løb da jeg var brugt.

Tiden på de 5 km var 26:08 en forbedring på 10 sekunder. Ikke meget, men jeg er tilfreds og jeg skal nok give Anders Dueholm fra arbejdet kamp til stregen til DHL.

Ingen kommentarer: