torsdag den 21. august 2014

Alene tur med Puls ur

Lone skulle til møde i dag så jeg skulle løbe alene. Det er nok også meget godt ikke altid at have selskab så man lige kan få fornemmelse af at være alene på en lang tur. En anden fordel er at jeg kunne låne Lones ur så jeg kunne se hvordan min puls reagere.

Så med musik i ørerne og pulsbælte siddende lige over dellerne skulle jeg af sted. Når da kun lige ud af døren og så begynder det at regne. Regnskyerne så dog ud til kun at være lige over os og da det blæste en del gav jeg det lige 15 minutter for at se om det ikke skulle blæse forbi. Det gjorde og alle 15 km blev heldigvis løbet i tørvejr.

Det tog kun 300 meter før pulsen var oppe på 155 slag i minuttet, som heller ikke var langt fra min gennemsnits puls på 156 slag i minuttet. Maks var 175 som jeg nåede da jeg løb op af Violstræde som stiger fra 30 meter over havet til 48 meter på 300 meter.

Mit tempo var meget ustabilt, jeg startede med at løbe den første km i 5:46 og de næste 2 under 6 minutter. De næste 5 blev løbet i cirka 6:10 min/km. Så gik farten en del ned 6:38 og 6:39. Den langsomste blev løbet i 6:52, men det var også op af Violstræde. De sidste 2 km fik jeg sat farten op igen og løb de sidste 2 km i henholdsvis 5:53 og 5:24.

I morgen skal der løbes Roskilde Gadeløb som var det løb jeg for 3 år siden for første gang løb 10 km og jeg kan stadig huske hvor ondt jeg havde i lårene da jeg rejste mig op. Allerede der lærte jeg vigtigheden i at blive ved med at gå rundt umiddelbart efter et løb.

5 og 10 km starter kl. 18:30 ved Hestetorvet.

Ingen kommentarer: