torsdag den 28. august 2014

DHL København 2014 *2

Så er det den tid på året hvor 120.000 løbere/deltagere mødes i fælleparken til verdens største motions løb. Ford skulle i år være repræsenteret af 4 hold, men som sædvanligt var der en håndfuld som blev nød til at melde fra. Ikke den store skade sket vi nåede at samle et erstatnings hold bestående af en søn og hans kammerat, Lone og hendes søster og så min den anden tur.

Nogle af vores hold nåede at få taget et hold billede, som man kunne få gratis.
Jeg skulle løbe tur nr. 2 og min taktik var overhoved ikke planlagt. Jeg skulle jo ud på 2 ture, så spørgsmålet vat om jeg skulle give den fuld gas og se om jeg kunne lå min rekord og så tage den stille og roligt på den sidste tur.

Det blev fuld gas fra starten af.

Der er jo de normale forhindringer som folk der går overalt på stien og langsomme løbere som ikke lige ved hvor de skal placere sig i forhold til de hurtige. Men de gik ok indtil de 3.5 km hvor man kom ind på det grønne klæde hvor der er lidt mindre plads.

Tiderne for den første tur var:
5:10 - 5:12 - 5:11 - 5:24 - 5:09

Så det var helt ok og en forbedring af min tidligere 5 km rekord med hele 3 sekunder.

Det hjælp også på ens tempo at vi havde base et sted hvor vi kunne følge vores løbere hele 2 gange. Første gang lige efter 2 km mærket og anden gang lige efter 4 km mærket.

Anden tur startede jeg lidt mere rolig ud, men jo længere jeg kom, jo mere overskud syntes jeg at jeg havde og sætte farten op. Det resulteret i disse tider:
5:43 - 4:45 - 5:27 - 5:24 - 5:03

Efterfølgende var der fælles spisning af sandwich og kage, samt en masse snak og hyg.

Lone løb også en god tid dog ikke rekord.

Ingen kommentarer: